کد خبر: ۴۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
وزیر بهداشت به سوالی درباره علت تغییرات مدیریتی در سازمان غذا و دارو و همچنین مباحث مطرح شده مبنی بر جدایی حوزه "غذا" از سازمان غذا و دارو پاسخ داد.

به گزارش آرانیوز، با رفتن دکتر مهدی پیرصالحی از سازمان غذا و دارو و نشستن دکتر محمدرضا شانه‌ساز بر مسند سرپرستی این سازمان، اما و اگرهایی درباره تغییر رویکرد وزیر بهداشت نسبت به حوزه دارو مطرح شد، اما دکتر سعید نمکی درباره علت تغییر و تحولات مدیریتی در حوزه داروی کشور، اعلام کرد: بنده در وزارت بهداشت ساز و کاری را در حمایت از تولید داخل برای همکارانم تعریف کرده‌ام. بر همین اساس هم یکی از پاکیزه‌ترین دوستان و برادرانم را یعنی آقای دکتر پیرصالحی را بر مسند سازمان غذا و دارو منسوب کردم؛ چرا که یکی از بهترین، پاکیزه‌ترین و خوش سابقه‌ترین مدیرانی هستند که می‌شناسم، اما در ادامه کار فکر کردم ساز و کارهای مناسب برای مقابله با هجمه‌های دشمن به دست این عزیزان فراهم نشده و باید مجدداً با ساز و کاری جدید و با یک آرایش مناسب جدید اقدام کنیم که این کار را آغاز کردیم و در مجموعه سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی به عنوان یک قرارگاه عمل کردیم.

 

تغییرات مدیریتی دارو به معنای تسریع در کارهاست

در همین راستا دکتر سعید نمکی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره علت تغییر دوباره در سازمان غذا و دارو گفت: رویکرد ما در سازمان غذا و دارو تغییری نکرده است، اما تغییرات مدیریتی به این معنی است که برنامه‌ها و اقدامات‌مان مقداری تسریع خواهد شد و وضعیت در این سازمان قرارگاهی‌تر می‌شود.

نه، وزیر بهداشت به تفکیک "غذا" از سازمان غذا و دارو

وی در ادامه درباره برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر تفکیک حوزه غذا از سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: خیر، خیر. اصلا چنین مساله‌ای وجود ندارد و با چنین موضوعی اصلا موافق نیستم.

بنابراین باید دید قرارگاه غذا و دارو که به گفته وزیر بهداشت برای مقابله با شرایط پیچیده کنونی شکل گرفته، می‌تواند در حوزه تامین داروی مورد نیاز مردم، حمایت و ایجاد بستر مناسب برای رشد تولیدات با کیفیت در حوزه سلامت، با قدرت عمل کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار