کد خبر: ۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
معاون ‌میراث فرهنگی اصفهان
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در برآوردی که انجام شده از سال ۹۳ تا کنون با افزایش ۳۰ درصدی تولید و فروش صنایع دستی در اصفهان روبرو بوده‌ایم.

رشد ۳۰ درصدی تولید و فروش صنایع دستی در نصف‌جهان‌

به گزارش خبرنگار آرانیوز «حوزه اصفهان» 

محمد حسین دهقانی، با اشاره به روند تولید صنایع دستی در اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه در این برهه زمانی با افزایش رشد گردشگر در اصفهان روبه‌رو بوده‌ایم این رشد بر روی فروش صنایع دستی تاثیر فراوانی داشته است.

وی افزود: آمار دقیق از رشد و فروش صنایع دستی و اینکه تاکنون چقدر به فروش رسیده هنوز در دست نیست و تنها آمار به دست آمده مربوط به تعطیلات نوروز است که بالغ بر 8 میلیارد تومان صنایع دستی اصفهان به گردشکران داخلی به فروش رفته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: این آمار مربوط به بازارچه‌ها و نمایشگاهای صنایع دستی و میدان نقش‌جهان بوده، البته با ورود و افزایش گردشگران خارجی این صنعت پاک رشد خوبی داشته است.

وی با اشاره به استقبال گردشگران خارجی از صنایع دستی اصفهان خاطرنشان کرد: در این مدت گردشگران خارجی از صنایع دستی مانند پارچه قلمکار، خاتم‌کاری، قلمزنی، مینا‌کاری و فیروزه‌کوبی استقبال خوبی داشته‌اند.

دهقانی گفت: با همکاری نهادها و دستگاه‌های دولتی در صدد برنامه‌ریزی برای رشد صنعت پاک صنایع دستی هستیم زیرا این صنعت می‌تواند اشتغال‌زایی خوبی برای جوانان نیزداشته باشد.

وی اظهار داشت: برگزاری بازارچه صنایع دستی موقت  و نمایشگاه‌های صنایع دستی برای عرضه و فروش صنایع دستی، آموزش آن به علاقه‌مندان از برنامه‌های این معاونت است که تاکنون با نگاه ویژه مسئولان استانی روبرو بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار