کد خبر: ۴۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
دور دیگری از سفرهای بهاری در روزهای پایان امتحانات مدارس و دانشگاهها همزمان با تعطیلات نیمه خرداد و عید فطر آغاز شد سفرهایی که از هم اکنون جاده های کشور را با ترافیک سنگین رو به رو کرده است.

آغاز دور دیگری از سفرهای بهاره/ ۴ روز تعطیلی برای خردادماه

به گزارش آرانیوز، شاید اگر روزهای تعطیل عمده کشور از جمله تعطیلات عید در کل سال توزیع می‌شد و یا اینکه طرح تعطیلات زمستانی سازمان میراث فرهنگی به اجرا در می‌آمد، دیگر شاهد آن نبودیم که با چند مناسبت پشت سر هم مردم به جاده‌های کشور هجوم بیاورند و بخواهند از این فرصت برای یک سفر چند روزه استفاده کنند.

اکنون با وجود آنکه هنوز تکلیف توزیع روزهای تعطیل در طول سال مشخص نشده، سفرها نیز محدود به شمال کشور است. تهرانی‌ها هنوز هم به شمال کشور در روزهای تعطیل می‌روند از روز گذشته سرهنگ سیاوش محبی رئیس پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران از تداوم ترافیک سنگین در محور هراز خبر داده و گفته است که ترافیک سنگین از عصر دوشنبه و با آغاز تعطیلات رحلت و عید سعید فطر شروع شده و همچنان شاهد ترافیک سنگین و کندی تردد در جاده هراز مسیر جنوب به شمال هستیم.

وی وضعیت ترافیکی دیگر محورهای شرق استان تهران را نیز تشریح کرد و گفت: در محور فیروزکوه نیز شاهد ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال و در محور امام رضا (ع) نیز در محدوده پاکدشت شاهد ترافیک سنگین هستیم.

اداره‌های میراث فرهنگی استان‌های گردشگر پذیر کشور نیز آمادگی خود را برای پذیرش مسافران اعلام کرده اند و در این باره جلساتی نیز برگزار شده است به عنوان مثال جلسه هماهنگی کمیته‌های گردشگری استان یزد با حضور مدیرکل و سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان، مسئولان و اعضای کمیته‌های گردشگری یزد در سالن کنفرانس اداره کل میراث فرهنگی استان به منظور ایجاد همکاری و تعامل هرچه بیشتر کمیته‌های گردشگری در سال آینده برگزار شد.

برنامه‌ریزی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران، تهیه، تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان، اجرای تورهای استان‌گردی و تورهای خاص، اطلاع‌رسانی، تبلیغات و راهنمایی مسافران و گردشگران، ایجاد نظام پاسخگویی مناسب برای گردشگران و مسافران، شناسایی مسیرهای گردشگری، شناسایی ظرفیت‌های موجود در حوزه طبیعت نظیر بومگردی های مناطق روستایی و جاذبه‌های طبیعی مناطق مختلف، کمک کردن به فعالیت‌های سایر تأسیسات گردشگری برای جذب بیشتر گردشگر، تدوین برنامه‌های گردشگری به صورت هدفمند و با گرایش فرهنگ سازی و آموزش، عضویت اشخاص علاقمند و فعال در حوزه گردشگری از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

در سازمان میراث فرهنگی نیز، ولی تیموری معاون گردشگری با تشکیل جلسات ستاد خدمات سفرهای کشور گفت: هماهنگی لازم با ۲۲ دستگاه اجرایی عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در این زمینه بعمل آمده است. "صدور بخشنامه‌های تأکیدی به واحدهای استانی و عملیاتی"، "اعزام اکیپ‌های کمکی و فوق‌العاده در مسیرهای پرتردد و پرمسافر به ویژه محورهای مواصلاتی شمال کشور"، "اطلاع رسانی از خدمات، امکانات و توصیه‌هایی که برای رفاه حال مسافران ضرورت دارد و نیز نظارت بر کمیت، کیفیت و نرخ کالا و خدمات" از جمله مواردی است که با قید فوریت در اولویت امور اجرایی ۲۲ دستگاه عضو ستاد قرار گرفته است.

معاون گردشگری بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور کسب رضایت هموطنان در ایام تعطیلات پیش‌روی، اموری از جمله نظارت بر فعالیت تأسیسات و مؤسسات خدمت‌رسان به خصوص واحدهای ارائه دهنده خدمات در مسیرهای بین‌راهی و بین شهری"، راه اندازی سامانه پاسخگویی به شکایات در تمامی استان‌ها با خدمات به‌موقع، تشکیل تیم‌های نظارتی تلفیقی با حضور دستگاه‌های نظارتی، خدماتی، امدادی و غیره به منظور نظارت بر اماکن و مراکز خدمات رسان به مسافران، برنامه‌ریزی به منظور اجرای مراسم مناسبتی در اماکن مذهبی و تاریخی، برنامه‌ریزی به منظور برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی در محل جاذبه‌های مذهبی و تاریخی"، "آمادگی مراکز امدادی، بهداشتی و درمانی، رفاهی پذیرایی و اقامتی جهت ارائه خدمات به مسافران ورودی به استان‌ها و نیز برنامه‌ریزی به منظور اطلاع‌رسانی و پخش مراسم استان‌ها در این ایام از طریق صدا و سیما استان و شبکه‌های رسمی گوشه‌ای از اقدامات تدارک دیده شده به منظور میزبانی شایسته از هموطنان است.

اگرچه جلسات زیادی درباره سفر برگزار می‌شود اما هیچ عزمی برای خدمت دیگری به سفرهای کشور صورت نمی‌گیرد این خدمت مهم همان توزیع ایام تعطیل در طول سال است که اگر چنین اتفاقی رخ دهد شعار همه زمانی و همه مکانی سفر نیز تحقق خواهد یافت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار