کد خبر: ۴۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد:
مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: سال گذشته بیش از ۵۸۰ هزار مورد واکسیناسیون دام در حوزه تب مالت انجام شد.

محمودرضا رسولی ظهر چهارشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان با اشاره به همکاری‌های بین بخشی در زمینه کنترل بیماری تب مالت، گفت: بیماری تب مالت چند فاکتوری است و تنها به دامپزشکی مربوط نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۵۸۰ هزار مورد واکسیناسیون دام در حوزه تب مالت انجام شد، گفت: دامپزشکی اقدامات کنترلی را انجام می‌دهد و سایر دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه همدان از لحاظ رعایت بهداشت پیشرو است و در شیوع بیماری تب مالت صدر استان‌های کشور قرار ندارد، افزود: تا کنون تمام کشتارگاه‌های فعال در استان همدان به سیستم پیش‌سرد مجهز هستند.

وی با تاکید به اینکه در کنترل بیماری تب مالت نباید تنها به واکسیناسیون توجه شود زیرا در این حوزه ۲۰ چالش شناخته شده است، گفت: در حال حاضر نحوه گزارش‌گیری بیماری تب مالت در کشور یکسان نیست کمااینکه علاوه بر واکسیناسیون موضوع آموزش افراد باید مورد توجه جدی باشد.

رسولی با بیان اینکه هماهنگی انجام شده تا شیرهای خام قبل از ورود به همدان از مبدا کنترل شوند، گفت: خودروهایی که شیرخام حمل می‌کنند شناسایی شده‌اند تا قبل از اینکه شیر وارد واحدها شود، نمونه‌برداری صورت گیرد با وجود مشکلات اجازه ورود داده نشود.

وی با بیان اینکه امسال از ۲۲۰ واحد لبنی سنتی همدان ۹۹ درصد نمونه‌برداری انجام شد، افزود: ۶۰ واحد لبنی سنتی دارای مجوز از اتحادیه نیز در لیست نمونه برداری بودند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار