کد خبر: ۴۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت: با ایجاد پنج هزار فرصت شغلی در شهرستان خمین ظرف دو سال آینده بحران اشتغال این شهرستان برطرف می شود بنابراین برنامه ریزی برای اشتغال پایدار در خمین مدنظر قرار گیرد.

سید علی آقازاده پیش از ظهر چهارشنبه در نشست مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان خمین، با اشاره به اینکه خمین جز شهرستان‌های کم بهره در زمینه اشتغال پایدار است، اظهار داشت: فعال بودن صنایع خمین و سرمایه گذاری لازم در مشاغلی که به تولید بینجامد می‌تواند رونق اقتصادی و اشتغال پایدار برای جوانان خمینی و خانواده‌های آن‌ها به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک با حضور یکی اعضای هیأت دولت کارخانه تولید کاغذ با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی پایدار برای ۶۰ نفر و اشغال غیر مستقیم صدها نفر در خمین راه اندازی می‌شود.

استاندار مرکزی به فعالیت کارخانه نخ خمین پرداخت و بیان کرد: در یک برهه‌ای این کارخانه نزدیک به یک هزار نفر اشتغال زایی داشته است که متأسفانه امروز این رقم به یک دهم رسیده، با توجه به واگذاری سهام این کارخانه به یک فرد بومی خمین، فرصت خوبی برای این شهرستان ایجاد شد و امیدواریم ظرف مدت زمان دو سال آینده به افق ظرفیت اسمی دست پیدا کند و در زمینه نوسازی، بازسازی صنایع فرسوده، تأمین مواد اولیه و اشتغال پایدار این واحد صنعتی اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: بهره برداری از پتروشیمی خمین با ایجاد بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی پایدار از جمله برنامه‌هایی است که در شهرستان خمین انجام خواهد شد.

استاندار مرکزی گفت: باید اقدامات لازم برای سرمایه گذاری در بخش دام و طیور و کشاورزی این شهرستان انجام شود زیرا آینده اقتصادی خمین دچار تحول مثبت خواهد شد.

آقازاده با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به آذربایجان غربی اظهار کرد: بیش از ۳,۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های مختلف با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید و امیدواریم با انجام بخش مهمی از پروژه‌های استان تا پایان سال بتوانیم از رئیس جمهور برای حضور در استان دعوت به عمل آوریم و همچنین شاهد تحول در معیشت و وضعیت اقتصادی استان باشیم.

وی افزود: این اقدام بهترین پاسخ به کسانی است که ملت ایران را تحریم کردند، افرادی که اذعان می‌کنند هدفشان جنگ نظامی نیست بلکه راه اندازی جنگ اقتصادی است تا ملت ایران را تحت فشار تحریم‌ها قرار دهند اما، غافل از اینکه نهادها و مسئولین در مقابل فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها مقاومت می‌کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: مردم باید شرایط اقتصادی را درک و مسئولین نیز باید به مشکلات مردم توجه کنند و باید توجه داشت این مشکلات با تعامل و پیگیری مسئولین برطرف خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار