کد خبر: ۴۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به استمرار مشکل تأمین آب در مجتمع تولید گل و گیاه خمین، باید سیستم کشت گلخانه‌ای را در آن متوقف کرد.

مجید آنجفی روز چهارشنبه در نشست مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان خمین، اظهار داشت: با توجه به بحران کم آبی سال گذشته، تأمین آب مجتمع گل و گیاه خمین متوقف شد به طوری که سال ۹۷ تأسیسات چاه سوخت و آبدهی چاه کم شد و تنها در فرصت کوتاهی توانستیم آب را برگردانیم تا مشکل بعضی از گلخانه‌ها بر طرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: سرمایه گذاری در گلخانه‌ها بسیار سنگین است و باید به کشت دیم گیاهان دارویی که به آب کمی نیاز دارد، پرداخته شود.

وی بیان کرد: سال گذشته برای تأمین آب مجتمع گلخانه‌ای خمین جایگزینی چاه و کارشناسی‌های لازم انجام شده است و برای صرف اعتباری نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان با فروشنده چاه صحبت به عمل آمد اما توافق حاصل نشد و این اعتبار در قنوات شهرستان هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: بحث ترمینال فرآوری محصولات کشاورزی در خمین طرح خوبی است اما در ارتباط با تأمین آب مشکل وجود دارد که باید مرتفع شود.

آنجفی در بخش دیگر سخنان خود افزود: کار شرکت تعاونی زعفرانی خمین یک کار ملی و دارای ساز و کار اصولی است زیرا با مشارکت بالای جمعیت ۵۰ روستا از توابع خمین شکل گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: در سال‌های اخیر جهاد کشاورزی در کشت گیاهان دارویی پیشرفت مطلوبی داشته است و در مورد کشت‌هایی همچون زعفران، کشت کنندگان این محصول باید از دانش و تجربه لازم برخوردار باشند.

آنجفی گفت: همچنین گل کاران روستای شهابیه در شهرستان خمین، در تولید گل باید هماهنگ با هم فعالیت کنند تا به تولید یکپارچه دست پیدا کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار