کد خبر: ۴۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
فرمانده سپاه لرستان:
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به ایجاد شبکه رسانه‌ای ایران در منطقه و جهان، بر ضرورت توجه به گفتمان مقاومت از سوی رسانه‌ها تاکید کرد.

سردار مرتضی کشکولی ظهر امروز چهارشنبه در نشست رسانه، مقاومت و دفاع مقدس در سخنانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک معجزه قرن بوده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، شکل، اهداف، انگیزه و رهبری آن بر خلاف جریان طبیعی و واقعی جهان اتفاق افتاد.

قدرت «ایستادگی» رمز موفقیت ملت ایران

وی با تاکید بر اینکه در آن زمان جهان، جهان مادی ۱۰۰ درصد بود و دین در حاشیه قرار داشت، عنوان کرد: دین در آن زمان تنها در کلیساها و مساجد بود و به عنوان یک کارکرد اجتماعی مطرح نبود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه جهان مادی در پی این بود که انقلاب اسلامی را جمع کنند و نگذارد که شکل بگیرد، ادامه داد: شعار انقلاب اسلامی در جهان دو قطبی که همه در سلطه شرق و غرب بودند ساختار شکن بود و انقلاب شعار استقلال را مطرح کرد.

سردار کشکولی با اشاره به اینکه این امر موجب شد که دشمنان بنا را بر این گذاشتند که انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند، تصریح کرد: دشمنان تلاش، کودتا، جنگ‌های محلی و منطقه‌ای را راه انداختند که همه اینها خنثی شد و در نهایت جنگ هشت ساله را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه دشمنان در جنگ هشت ساله مطمئن بودند که شش روزه بساط انقلاب اسلامی را جمع می‌کنند و این را صدام نیز گفت، ادامه داد: اما صدام در همان ۴۸ ساعت اولیه پشیمان شد و مدارک و اسناد این امر نیز وجود دارد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، بیان داشت: ملت ایران در آن زمان به لحاظ تجهیزات ضعیف بود و فقط یک قدرت به نام ایستادگی را داشت.

شبکه رسانه‌ای ایران در منطقه و جهان

سردار کشکولی با تاکید بر اینکه ارتش، سپاه و مردم در آن زمان پای کار آمدند و ایستادگی کردند، عنوان کرد: از همان ابتدا رسانه با وسایل اولیه و ابتدایی خود پای کار آمد و با تجهیزات و امکانات اولیه کار اطلاع رسانی دوران دفاع مقدس را انجام می‌دادند.

وی با تاکید بر اینکه دنیا نتوانست اراده ایستادگی و مقاومت ملت را بشکند و و تنوع جنگ‌ها را بر سر ملت ما پیاده کردند، افزود: این ایستادگی آرام آرام نتیجه داد، دشمن را متوقف کرد و از پیشروی دشمن جلوگیری شد و ما در سال بعد شروع به باز پس گیری مناطق کردیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه در جنگ هشت ساله در یک طرف ملت ایران و در طرف دیگر همه جهان قرار داشت و یک جنگ نابرابر بود، افزود: در این جنگ هر دو قطب شرق و غرب علیه ملت ایران بودند.

سردار کشکولی با تاکید بر اینکه در این جنگ جهانی، ایستادگی و مقاومت ما جواب داد، افزود: باز پس گیری خرمشهر معجزه بود و امام (ره) فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با بیان اینکه امپراطور رسانه‌ای غرب در آن موقع نمی‌گذاشت منطق انقلاب و ایستادگی ما به آن طرف مرز برسد، بیان داشت: رسانه‌های ما در تهیج مردم به جبهه خیلی مؤثر بودند و در تشویق مردم به مقاومت تأثیر گذار بودند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه اما امروز بعد از ۴۰ سال شبکه رسانه‌ای در منطقه و جهان داریم، افزود: امروز اگر توانستیم بین شورای امنیت سازمان ملل شکاف ایجاد کنیم و از پنج عضو اصلی، رأی روسیه و چین را بگیریم تا در پازل ما بازی کنند، به دلیل نقش رسانه‌ای ما است.

ضرورت توجه به گفتمان مقاومت

سردار کشکولی با تاکید بر اینکه رسانه‌های ما هر چند قابل مقایسه با غرب به لحاظ تجهیزات و امکانات نیستند، اما در منطقه و جهان جا باز کرده‌اند و مطرح هستیم، عنوان کرد: امروز شرایط نظامی و رسانه‌ای ایران در منطقه بسیار عالی است.

وی با اشاره به اینکه امروز اصل جنگ، جنگ رسانه‌ای است، تصریح کرد: امروز در جنگ روانی و رسانه‌ای هستیم و در این فضا باید توانمندی‌های نظامی را نیز مطرح کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه امروز دست دشمنان برای انقلاب و ایران اسلامی رو شده است و مقام معظم رهبری نیز به زیبایی فرمودند که جنگ نمی‌شود و مذاکره هم نمی‌کنیم، افزود: جنگ امروز، جنگ اراده‌ها است، به طور حتم ارائه ما قوی‌تر از اراده دشمنان است و خدا نیز حامی و پشتیبان ما است.

سردار کشکولی با تاکید بر توجه به گفتمان مقاومت، بیان داشت: در این زمینه کار رسانه‌ای مؤثر است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز نقش رسانه‌های ما در منطقه به خوبی جا افتاده است، افزود: ما نباید از جریان انقلاب اسلامی غفلت کنیم، ایران کشوری بوده که اصالت جهانی دارد، «استقلال و آزادی» و همچنین مردم سالاری دینی یکی از معجزات انقلاب اسلامی است.

رسانه‌ها در خط مقدم جنگ هستند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، بیان داشت: رسانه‌ها باید مفاهیم مورد نظر در این رابطه را به خوبی درک و اطلاع رسانی کند.

سردار کشکولی با بیان اینکه شعار عدالت، مقابله با ظالم و… ایران اسلامی، شعارهای جهانی هستند، گفت: انقلاب اسلامی در منطقه گسترش پیدا کرده و در این راستا تلاش رسانه بسیار تأثیر گذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران رسالت خود را خوب تشخیص داده‌اند و اگر در این هجمه سنگین رسانه‌ای جهان حتی یک خط را به گوش دنیا برسانند غوغا به پا کرده و از هزار توپ، خمپاره و تجهیزات جنگی مؤثر تر هستند، گفت: ما قدر دان همه خبرنگاران هستیم و آنها را سرباز خط مقدم می‌دانیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه امروز در جنگ رسانه به سر می بریم و رسانه‌ها در خط مقدم هستند، تصریح کرد: خبرنگاران قدر خود را بدانند، خبرنگاری یک رسالت است و نباید به عنوان یک شغل به آن نگاه کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار