کد خبر: ۴۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان خبرداد:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان با بیان این که سیل به ۳۵۸ طرح اشتغالزایی مددجویان گلستان خسارت زد، از توزیع ۵۹۱ بسته اثاثیه منزل بین مددجویان این نهاد خبرداد.

اسکندر اسکندری، بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: خبرنگاران امدادگران افتخاری بوده و در زمینه های مختلف به ما کمک می کنند.

وی افزود: کمیته امداد در زمینه های مختلف بهداشت و درمان، نیازهای معیشتی، وام های قرض الحسنه، مسکن، اشتغال و غیره فعالیت کرده و در این راه از ظرفیت دستگاه های اجرایی هم استفاده می کنیم.

اسکندری ادامه داد: گلستان در روزهای پایان سال ۹۷ دچار بحران سیل شد و بخش قابل توجهی از مناطق استان را تحت تأثیر قرار داد.

وی بیان کرد: بیش از ۶ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد متأثر از سیل شدند و براساس ارزیابی کارشناسان بنیادمسکن سه هزار و ۳۳۳ واحد مسکونی مددجویان نیازمند تعمیر دارند و دو هزار و ۹۷۲ واحد مسکونی هم ۱۰۰ درصد آسیب دیدند.

اسکندری با بیان اینکه به دلیل ماندابی اثاثیه زندگی این افراد هم دچار خسارت شد، گفت: کمک های خوبی توسط دولت، خیران استانی و کشوری انجام شده و برای تهیه اثاثیه افراد خسارت دیده تلاش می کنیم.

وی افزود: طی دو مرحله در شروع سیل به بالغ بر ۶ خانواده مددجوی استان کمک هزینه پرداخت کردیم که در مرحله یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در مرحله دوم یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان پرداخت شد.

توزیع ۴۰۰۰ سبد غذایی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان همچنین از توزیع سبد غذایی بین سیل زدگان خبر داد و گفت: بالغ بر چهار هزار سبد غذایی بین این افراد تقسیم شد.

وی در خصوص احداث منازل مسکونی توضیح داد: علاوه بر تسهیلات و کمک بلاعوضی که بنیاد مسکن برای احداث خانه به سیل زدگان می دهد، کمیته امداد هم ۱۰ میلیون تومان برای واحدهای روستایی و ۱۵ میلیون تومان برای واحدهای شهری پرداخت می کند.

اسکندری اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۳ واحد احداثی به انعقاد بانک رسیده و پرونده ۶۰۰ واحد هم در مرحله انعقاد قرارداد است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان اظهار کرد: همچنین در سیل ۳۵۸ طرح اشتغالزای مددجویان آسیب دید و ۳۲۹ دام سبک و سنگین آنها تلف شد.

اسکندری همچنین از خسارت ۱۶ هکتار از اراضی کشاورزی مددجویان کمیته امداد استان خبرداد و گفت: بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بخش اشتغال مددجویان خسارت وارد شد.

وی افزود: برای جبران خسارات این افراد امهال وام‎های آنها به مدت یک سال در دستور کار است.

اسکندری همچنین گفت: بعد از شروع سیل به دلیل افزایش درخواست ها به کمیته امداد تقاضای پنج هزار سهمیه جدید را از محل تبصره ۱۴ داشتیم که این عمل اتفاق افتاد و دو هزار و ۳۰۰ نفر در آق قلا، هزار نفر در گمیشان و بقیه در گنبدکاووس و برخی از شهرهای رانشی تحت پوشش این نهاد قرار گرفتند.

وی بیان کرد که کمیته امداد به مددجویان این نهاد در مناطق روستایی ۶ میلیون تومان و در شهرها ۱۲ میلیون تومان ودیعه مسکن پرداخت می کند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان اظهار کرد: با همکاری بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، اتاق تعاون و بانک ها ۸۰۰ بسته لوازم خانگی تهیه شد که تاکنون ۵۹۱ بسته توزیع و باقی در دست اقدام است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار