کد خبر: ۴۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
دادستان کرمانشاه مطرح کرد:
 دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از شناسایی و انهدام باند بزرگ جعل و استفاده از سند مجعول خبر داد و گفت: این باند با رصد سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و متلاشی شد.

محمد حسین صادقی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با موضوع تفاهم نامه اداره کتابخانه های کرمانشاه با دستگاه قضائی، اظهار داشت: جرم در جامعه زاییده استعداد بزهکاری فرد نیست و اگر محیط، بیرونی را به سمتی ببریم که سلامت داشته باشد کاهش آمار و نرخ جرم را در جامعه خواهیم داشت.

وی افزود: انس به کتاب و کتابخوانی در زندانیان زمینه تحول رفتاری را ایجاد می‌کند و بسترهای بازگشت به ارتکاب جرم را کاهش می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه بیان داشت: وضعیت زندان به گونه‌ای است که اگر بتوانیم از این موقعیت جهت سوق دادن آنها و آشنا کردن با کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم می‌تواند در راستای عدم بازگشت آنها به سوی جرم بسیار مؤثر باشد و این کار گام مهمی در راستای کاهش بازگشت به زندان را رقم می‌زند.

وی گفت: این طرح به عنوان پایلوت در استان کرمانشاه برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و پیش بینی می‌شود یک تا دو درصد نرخ بازگشت به زندان را کاهش دهیم.

صادقی با بیان اینکه لازم است کارشناسان کتابخانه با برگزاری نشست‌هایی در زندان با سخنان انگیزشی زندانیان را به سمت کتابخوانی سوق دهند، ابراز داشت: هر زندانی که موفق شود در بازه زمانی تعدادی کتاب را مطالعه کند و کارشناس با برگزاری آزمون تأیید کنند که آن‌را مطالعه کردند برای آنها از سیاست‌های تشویقی از جمله عفو مجازات، تعلیق جرم و … استفاده می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مقوله روزه خواری پرداخت و گفت: شهروندان خداجوی کرمانشاه شئون این ماه را بیش از پیش رعایت کنند و از تظاهر به روزه خواری اجتناب کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه ادامه داد: در این راستا مسافران و افرادی که عذری دارند در ملأ عام اقدام به روزه خواری نکنند و اصناف در مبادی ورودی شهر، خروجی شهر و اماکن خاصی که مجوز دریافت کردند خدمات لازم را ارائه دهند.

وی ابراز داشت: از ابتدای ماه رمضان تا کنون تعداد زیادی پرونده در این خصوص تشکیل شده و با افرادی که اقدام به این کار کردند برخورد شده و تعداد زیادی هم در مرحله بررسی است.

صادقی ادامه داد اکیپ مشترکی با گروه نمایندگی دادستان در سطح شهر در ماه مبارک رمضان با حضور بازرسی اصناف و دایره نظارت اماکن عمومی سطح شهر را رصد می‌کنند.

وی از تذکر لسانی به اصناف در این ماه خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ واحد صنفی که در این خصوص تخلف کردند پلمب و از ادامه فعالیت آنها تا پایان ماه مبارک رمضان جلوگیری شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه ابراز داشت: گروه‌هایی تحت عنوان آمرین به معروف و ناهیان از منکر هم توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر و هم توسط دادسرا در شهر حضور دارند و تذکرات لازم را به افراد می‌دهند و انتظار داریم شئون این ماه رعایت شود که نیازی به برخورد قضائی نباشد.

وی از شناسایی و انهدام باند بزرگ جعل و استفاده از سند مجعول خبر داد و گفت: طی همین هفته با رصد سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و متلاشی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: این باند در زمینه جعل اسناد رسمی و عادی، اوراق قضائی، مدارک دانشگاهی، کارت پایان خدمت فعالیت‌های گسترده‌ای داشتند.

وی یادآور شد: دستگاه‌های پیشرفته این باند و همچنین ۳ نفر از عاملان دستگیر و تحت نظر هستند و تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر افراد در دستور کار قرار دارد.

صادقی در خصوص فعالیت شرکت‌های هرمی نیز هشدارهایی داد و افزود: تعدادی شرکت هرمی از طریق توسعه شبکه حسابی و دریافت حق عضویت فعالیت می‌کنند که این جرم است و تحت رصد و شناسایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های این شرکت‌ها غیر مجاز است و مردم به صرف اینکه تعداد اعضا و مراجعه کننده و یا دفتر دارند فریب آنها را نخورند و از قبول عضویت اجتناب کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تصریح کرد: غیر از اماکنی که ارائه خدمت بانوان را دارند سایر اماکن عمومی اجازه نصب آیفون تصویری و پذیرش مشتری خاص ندارند.

وی افزود: همه واحدهای صنفی که که نصب آیفون دارند باید بلافاصله آن را جمع‌آوری کنند در غیر این صورت پلیس اقدام خواهد کرد.

صادقی همچنین در خصوص فعالیت در فضای مجازی گفت: افرادی که در فضای رسانه فعالیت می‌کنند و بیش از ۵۰۰۰ عضو دارند باید شناسه داشته باشند و متولی این امر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید رصد کند.

وی عرضه دلار خارج از صرافی‌ها را ممنوع اعلام کرد و گفت: مطابق قانون با فعالیت افرادی که در معابر عمومی اقدام به چنین کاری کنند برخورد می‌شود و پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز وظیفه دارد این نقاط را به صورت روزانه پاکسازی کند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: از مردممی خواهیم اگر قرار است ارز خریداری کنند باید از صرافی‌های مجاز این کار را انجام دهند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار