کد خبر: ۴۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
مشهد-مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: انجام مطالعات بنیادی و بوم شناختی بر روی گیاهان نادر و در خطر انقراض استان با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد عملیاتی خواهد شد.

به گزارش آرانیوز، تورج همتی سه شنبه ظهر در مراسم تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل حفاظت محیط زیست استان و پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد در محل اداره کل محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه، پژوهشکده دانشگاه فردوسی مشهد انجام مطالعات بنیادی و بوم شناختی بر روی گیاهان نادر و در خطر انقراض استان خراسان رضوی و تکثیر و اهلی‌سازی آنها با روش‌های حفاظت در زیستگاه و خارج از زیستگاه طبیعی را با بهره گیری از فناوری‌های نوین به انجام خواهد رساند.

وی افزود: این اداره کل نیز از حضور دانشجویان برای کارآموزی و کارورزی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خدمات علمی و فناوری در یافته‌های پژوهشی در رابطه با نیازها و اولویت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان حمایت خواهد کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این تفاهم نامه با هدف تبادل دانش، یافته‌های نوین علمی و تجربیات بین دانشگاه و این اداره کل و هدایت تولیدات علمی و تحقیقات در پژوهشکده علوم گیاهی و طرح‌های پژوهشی اعضای هیأت علمی و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت کاربرد در حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی به امضا رسیده است.

وی گفت: بسترسازی برای ایجاد و توسعه فناوری و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در حوزه حفاظت محیط زیست از دیگر اهداف این تفاهم نامه است و هم پوشانی و هم افزایی طرفین در بهره مندی از توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، ایستگاه‌های تحقیقاتی و امکانات مناطق چهارگانه، کتاب خانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی و داده‌های قابل استفاده در تحقیقات از خروجی‌های این همکاری مشترک خواهد بود.

همتی تصریح کرد: حمایت از ایده‌های نو، تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و تدوین دانش فنی در حوزه‌های تخصصی مرتبط و نیز توسعه روش‌ها، معیارهای جدید و هدایت تلاش‌ها به سمت توسعه قابلیت‌ها و حل مسائل نوین مرتبط با محیط زیست و تنوع زیستی در فهرست اولویت‌های اجرایی دو طرف قرار دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار