کد خبر: ۴۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
شهرکرد – مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: هتل پنج ستاره در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری احداث می شود.

به گزارش آرانیوز، مهرداد جوادی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اظهار داشت: وجود حفاران غیرمجاز و دستگیری آنان در استان نشان می‌دهد که باید در این زمینه اقدامات بیشتری انجام شود که تاکنون نیز نسبت به استقرار و تجهیز یگان حفاظت تا حد امکان اقدام شده است.

وی افزود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شدت با کمبود نیروی کارشناس مواجه بوده که به دنبال برطرف کردن این مشکل هستیم.

جوادی بیان کرد: پیگیر دریافت اسناد و مدارک برنامه‌های تاریخی در استان هستیم و از مدت فعالیتم تاکنون ۱۰ سند دریافت، ۲۴ مورد نیز در حال انجام و ۱۱ مورد نیز در برنامه‌های آتی انجام خواهد شد.

وی اصلاحات در ساختار اداری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تشکیل واحد حقوقی و املاک مستقل و برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان صنعت گردشگری استان را برخی از اقدامات انجام شده در مدت فعالیت خود برشمرد.

جوادی تصریح کرد: یکی از اهداف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جذب سرمایه و سرمایه‌گذار است که عمدتاً با مشکلاتی مواجه است اما قطعاً سرمایه‌گذاران را حمایت می‌کنیم.

وی صدور ۳۴۰ مجوز مشاغل خانگی، صدور ۳۲۰ پروانه تولید انفرادی، پرداخت تسهیلات طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را نیز از اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی برشمرد.

جوادی از چاپ دو کتاب در حوزه صنایع دستی استان با مشارکت دستگاه‌های متولی خبر داد و گفت: این امر به زودی محقق خواهد شد و تاکنون نیز سه هزار نسخه کتابچه در حوزه صنایع دستی استان به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان وظیفه حفاظت از آثار تاریخی را دارد اما این تفکر درست نیست که آثار تاریخی به عنوان گنج تلقی شود، تاکید کرد: امید است با برنامه‌ریزی در روند حفاظت از آثار تاریخی و حمایت از صنعت گردشگری بتوان در پیشبرد استان گامی مؤثر برداشت.

جوادی تاکید کرد: در برخی شهرستان‌های استان حتی یک اقامتگاه برای گردشگران وجود ندارد که باید به سمت جذب سرمایه‌گذار در این زمینه رفت و با اعطای تسهیلات از آنان حمایت خواهیم کرد.

وی از احداث یک هتل پنج ستاره در شهر شهرکرد برای گردشگران خبر داد و گفت: این هتل در حد استانداردهای ملی و جهانی برای گردشگران ساخته خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار