کد خبر: ۴۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
سمنان - مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه طرح‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب نقش بسیار ارزنده‌ای داشت، گفت: اعتبارات دو برابری عملیات آبخیزداری استان پیش‌بینی شد.

به گزارش آرانیوز، علینقی حیدریان بعدازظهر یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری نقش بسیاری مهمی در کنترل سیلاب دارند، ابراز داشت: هرکجا در استان این طرح‌ها انجام شد خسارات سیلاب نیز به حداقل ممکن رسید لذا اعتبارات دو برابری برای اجرای این طرح‌ها امسال پیش‌بینی‌شده است.

وی بابیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در ۲۲ حوزه استان سمنان برنامه‌ریزی‌شده است، اضافه کرد: برای امسال از محل صندوق توسعه ملی عملیات مکانیکی آبخیزداری به‌منظور کنترل رسوب، سیلاب، حفاظت آب‌وخاک همانند سال گذشته انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه در اولین گام برای استفاده حداکثری از این طرح‌ها پیمانکار انتخاب‌شده است، ابراز داشت: خوشبختانه سال گذشته این طرح‌ها با همکاری مسئولان در ۱۴ حوزه انجام شد لذا برای اجرای بهینه این ۲۲ حوزه همکاری همه نهادهای مسئول را می‌طلبد.

حیدریان در ادامه تصریح کرد: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی، سازه‌های متعدد سنگ و ملات، بندهای خاکی و عملیات بیولوژیک در سطح استان اجرایی شد که اثربخشی این سازه‌ها در کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت سیل در اراضی کشاورزی پایین‌دست و منازل مسکونی شهرها و تغذیه سفره‌های زیرزمینی به‌عینه قابل‌مشاهده است.

وی افزود: با توجه به اینکه آبخیزداری و آبخوان‌داری طرحی است که در همه کشورهای دنیا انجام می‌شود لذا این مهم می‌طلبد تا با همکاری فرمانداران و مدیران شهرستانی بتوانیم ا

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار