کد خبر: ۴۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
بیرجند- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از سفر وزیر راه و شهرسازی طی فردا دوشنبه به استان خبر داد و گفت: طی این سفر ۲۰ پروژه با مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می‌ شود.

به گزارش آرانیوز، مهدی جعفری با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی فردا به خراسان جنوبی سفر می‌کند، افزود: در سفر این مقام عالی دولت، ۲۰ پروژه با مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه افتتاح رسمی ۱۲۴ کیلومتر باند دوم در سطح استان از مهمترین این پروژه‌ها است، اظهار کرد: افتتاح ۷۹۸ واحد مسکن مهر تعاونی ارتش، اختتامیه ۳۰ هزار واحد مسکن مهر استان و افتتاح و شروع عملیات ایمن سازی سه نقطه پرحادثه از دیگر برنامه‌های وی خواهد بود.

جعفری بیان کرد: شروع عملیات سالن ترمینال فرودگاه بین المللی بیرجند با مبلغ ۱۹ میلیارد تومان، شروع عملیات راه آهن آنتنی فردوس، شروع عملیات ۶۰ کیلومتر باند دوم (قطعات جدید) و شروع عملیات مسکن خیرین مسکن ساز و خانه محله ۱۷ شهریور در مرکز استان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان است.

بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شهری

وی بیان کرد: باند دوم در محورهای دیهوک – راور و دیهوک – فردوس به طول ۵۸ کیلومتر، بیرجند – زاهدان به طول ۱۷ کیلومتر، اسدیه – بیرجند به طول ۱۶ کیلومتر و سه راهی روم – آفریز به طول ۱۲ کیلومتر و بیرجند – قاین به طول ۲۵ کیلومتر و طبس – یزد شش کیلومتر افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: همچنین عملیات احداث باندهای دوم محورهای شوسف – نهبندان به طول ۱۷ کیلومتر، دیهوک – فردوس ۱۸ کیلومتر و طبس یزد به طول ۲۵ کیلومتر شروع خواهد شد.

وی افتتاح و بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شهری را از دیگر برنامه‌های این سفر دانست و افزود: افزایش خدمات بیشتر به بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌ها نیازمند احداث خانه محله، کتابخانه، سالن ورزشی، ساخت مسکن، آسفالت معابر در محلات است.

جعفری ادامه داد: در این خصوص سالن ورزشی در انتهای محله موسی بن جعفر برای دانش آموزان ساخته شده که با حضور وزیر محترم به بهره برداری می‌رسد و از پروژه در دست اجرا و اجرا شده در این محلات بازدید خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین شروع عملیات ساخت مسکن توسط خیرین مسکن ساز و عملیات احداث و شروع در شمال شهر بیرجند و شهر فردوس را خواهیم داشت.

کمبود اعتبار مشکل اصلی پروژه راه آهن زاهدان – بیرجند

جعفری با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مهم و درخواست به حق مردم فردوس شروع عملیات اجرایی آنتنی راه آهن فردوس به طول ۷۳ کیلومتر است، گفت: در این راستای زیرسازی راه آهن آنتنی به شهرستان فردوس با مبلغ ۱۰۱ میلیارد تومان آماده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین پیمانکار پروژه مشخص و تجهیز کارگاه انجام و عملیات اجرایی پروژه بصورت رسمی از فردا ۳۰ اردیبهشت انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: پروژه راه آهن زاهدان – بیرجند و اتصال به راه آهن سراسری بافق – مشهد یکی از مهمترین پروژه‌های سطح کشور و از اولویت وزارت راه و شهرسازی است.

جعفری با بیان اینکه مطالبات این پروژه به طول ۹۰۰ کیلومتر انجام شد، اظهار کرد: تاکنون عملیات اجرای پروژه در محدوده گناباد بطول ۵۰ کیلومتر و زابل با مبلغ ۱۵۰ میلیارد آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اسناد مناقصه از سمت بیرجند به قاین و گناباد به طول ۳۲ کیلومتر و با مبلغ ۹۰ میلیارد تومان تهیه شده است.

جعفری با بیان اینکه مشکل اصلی پروژه مبلغ پایین ردیف اعتبار پروژه است، افزود: خوشبختانه در سال ۹۸ ردیف اعتبار این پروژه سه برابر شده و علاوه بر ردیف اعتبارات پروژه از دو محل دیگر پیگیری می‌شود.

حضور معاونان وزیر در شهرستان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در خصوص راه آهن بیرجند – زابل – زاهدان هم شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور با شرکتی از کشور چین در حال مذاکره بوده که از محل فایناس خارجی برای این پروژه کمک شود.

وی با بیان اینکه شش پروژه ایمن سازی در نقاط پرحادثه از دیگر برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی است، افزود: از این میزان سه نقطه به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی در سه نقطه جدید آغاز می‌شود.

جعفری بیان کرد: در این سفر وزیر محترم در مرکز استان و معاونین ایشان در شهرستان‌های نهبندان، طبس، فردوس و درمیان حضور خواهند داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار