کد خبر: ۴۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های جدی در استان عدم توجه ملی به این منطقه است، گفت: طرح‌های ملی عمدتاً در استان مغفول مانده که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش آرانیوز، محمدصادق معتمدیان ظهر یکشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی استانی برخوردار از مواهب و نعمت‌های الهی است اما متأسفانه از توجه مرکز محروم است.

وی با بیان اینکه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: علی رغم تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در سطح استان اما متأسفانه به دلیل نوپا بودن کم توجهی‌ها به این استان زیاد بوده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در حوزه معدن رتبه چهارم را در سطح کشور دارد، گفت: بیش از ۴۹ ماده معدنی و فلزی و بیش از ۷۵ درصد ذخایر زغال سنگ کشور در شهرستان فردوس قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی در ۱۰ نوع از محصولات کشاورزی دارای رتبه و مزیت مطلق است، عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی در سطح استان شناسایی شده که زمینه‌های بسیار خوبی را برای رونق و توسعه صنعت گردشگری به وجود آورده است.

معتمدیان با اشاره به اینکه بهترین موقعیت استان از نظر استراتژیک مرز مشترک با کشور افغانستان است، بیان کرد: صنایع فرآوری و بسته بندی در استان بسیار محدود است و متأسفانه بیشترین بهره برداری و عوائد محصولات توسط دلالان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری جدی در بحث فرآوری مواد معدنی نیز انجام نگرفته است، اظهار داشت: به دلیل عقب افتادگی تاریخی در بحث زیرساخت‌ها مشکلات زیادی در توسعه صنایع و زیرساخت‌های استان وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های جدی در استان عدم توجه ملی به این منطقه است، افزود: طرح‌های ملی عمدتاً در استان خراسان جنوبی مغفول مانده است که این مهم باید مورد توجه مسئولین و مقامات در مرکز قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۰ کریدور و دو کریدور اصلی کشور در مسیر خراسان جنوبی قرار دارد اما متأسفانه جز محدود استان‌هایی هستیم که حتی یک کیلومتر آزاد راه نداریم، گفت: اجرای ظالمانه ترین تحریم‌ها علیه کشور جمهوری اسلامی ایران مشکلاتی را در بحث تأمین ذخایر ملی ایجاد می‌کند.

معتمدیان با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی از نظر نیروی انسانی ظرفیت بسیار بالایی را دارد، عنوان کرد: ۱۴ دانشگاه در سطح استان فعال است که نیروهای انسانی نخبه و با استعدادی را پرورش می‌دهد.

وی با بیان اینکه مقرر شده در سال جاری ۱۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و کمیته امداد ساخته شود، اظهار کرد: امیدواریم در دهه فجر امسال به عنوان بزرگترین پروژه استانی شاهد بهره برداری از این واحدهای مسکونی باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار