کد خبر: ۴۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کرج - شهردار کرج با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد اراضی شمال غرب در تصرف شهرداری کرج است، گفت: اراضی شمال غرب کرج را به‌عنوان ذخیره‌گاه حفظ می‌کنیم.

به گزارش آرانیوز، علی‌اصغر کمالی زاده پیش از ظهر یکشنبه در صد و چهل سومین جلسه شورای شهر، اظهار کرد: در ۸۷۰ هکتار از هزار هکتار شمال غرب شهر کرج عملیات جنگل‌کاری انجام‌شده و در ۷۰ هکتار باقی‌مانده نیز عملیات چاله کنی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد اراضی شمال غرب در تصرف شهرداری کرج است، گفت: تلاش می‌کنیم این اراضی را به‌عنوان ذخیره زیستی کرج حفظ کنیم.

به گفته شهردار کرج در بودجه امسال ۹۲۰ میلیارد تومان به‌صورت نقد و به‌عنوان هزینه جاری، هزینه عمرانی ۷۶۶ میلیارد تومان نقد و ۷۳۰ میلیارد تومان به‌صورت تهاتر و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز اوراق صکوک در نظر گرفته‌شده است.

کمالی زاده بابیان اینکه ۵۷۸ ردیف بودجه تعریف‌شده است، در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان جمهوری گفت: مطالعات این پروژه در حال انجام است، پس از اتمام فاز نخست عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی در خصوص تکمیل پارکینگ طبقاتی شهرداری کرج نیز گفت: قرارداد این پروژه منعقدشده است، ۳۲۵ دستگاه پارکینگ در ساختمان مکمل شهرداری کرج ایجاد می‌شود.

شهردار کرج در بخش دیگری با اشاره به اینکه تکمیل واحد پردازش و تولید کمپوست با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است، افزود: احداث شهرک بازیافت نیز در دستور کار است.

کمالی زاده در خصوص ساماندهی نهر سیاه جوب با اشاره به اینکه عملکرد خوبی در کنترل سیلاب‌های اخیر داشته است، گفت: برای جلوگیری از ورود سیلاب به شهر اقدامات مهمی در دستور کار است.

وی به بازسازی اتوبوس‌های شهری نیز اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ دستگاه پس از بازسازی به چرخه بازگشته‌اند، در حال حاضر نیز تلاش می‌کنیم هزینه بازسازی ۳۰ دستگاه را با ارائه لایحه‌ای به شورا تأمین کنیم.

شهردار کرج در بخش دیگری به اهمیت تأمین پارکینگ برای پروژه تجاری مهرویلا اشاره کرد و گفت: برای ایجاد پارکینگ در این محل زمین جانمایی شده است، با سازمان سرمایه‌گذاری تهران جلسه برگزار کرده و درصدد هستیم در خصوص ادامه پروژه مهرویلا تا ریل راه‌آهن به توافق برسیم.

کمالی زاده به ترافیک در خیابان ۴۵ متری گلشهر که باعث نارضایتی اهالی شده اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تکمیل پروژه‌های راه‌آهن کشور و ایجاد دو گذرگاه قزل‌حصار و مهرویلا پیگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات لازم در خصوص تقاطع قزل‌حصار ازجمله زیرسازی و روسازی انجام‌شده است، افزود: می‌توانیم در آینده نزدیک آن را بهره‌برداری کنیم.

شهردار کرج در خصوص بهسازی حاشیه رودخانه کرج که از سال گذشته آغازشده، گفت: فضای مناسبی برای تفریح و پیاده‌روی در حاشیه دو پل صفویه و حامی ایجادشده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار