کد خبر: ۴۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
تبریز- استاندار آذربایجان شرقی بر مرمت و بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده بازار تاریخی تبریز خبر داد.

به گزارش آرانیوز، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز یک شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به آتش سوزی اخیر بازار تبریز گفت: در این آتش سوزی خسارت‌هایی به بیش از ۱۰۰ مغازه سرای دو دری وارد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز مغازه‌های مورد نیاز برای اصناف سرای دو دری در نظر گرفته است، ادامه داد: مدیران سازمان صنعتی و اقتصادی منطقه آزاد ارس نیز آمادگی خود را برای واگذاری مکان مناسب کسب‌وکار به خسارت‌دیدگان این حادثه اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس به شرط انتقال کسب‌وکار به این منطقه، مغازه‌هایی را به مدت یک سال به صورت رایگان در اختیار خسارت‌دیدگان قرار می‌دهد، گفت: باید تمام نهادها و سازمان‌های مربوطه برای تسریع در این عملیات تلاش کنند.

وی با تاکید بر پیگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: هیأت دولت مساعدت لازم در خصوص تأمین هزینه‌های مرمت بازار تاریخی تبریز، ابنیه و مغازه‌های آسیب‌دیده را پیگیری می‌کند.

پورمحمدی اظهار داشت: دولت از هیچ کمکی در حد امکانات خود کوتاهی نمی‌کند و ما نیز با انتقال مشکلات بازاریان خسارت‌دیده به مسئولان ملی، نهایت تلاش خود را برای مرمت و بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده بازار به کار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه چک غرامت بازاریان توسط بیمه پرداخت شده است، گفت: برای مغازه‌های بیمه نشده نیز در حال مذاکره برای امکان استفاده آنها از تسهیلات کم‌بهره و یا جبران خسارات هستیم.

وی سپس در پایان گفت: هشدار دهنده‌های آتش باید در قسمت‌های مختلف بازار تبریز نصب شود چراکه این بازار قدیمی است و احتمال آتش سوزی در آن وجود دارد.

نظرشما
پربازدیدها