کد خبر: ۴۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که اپلیکیشن‌های موبایلی مجوز فروش بلیت هواپیما ندارند و این اقدام از سوی آنها بدون طی شدن مسیر قانونی است.
 

به گزارش آرانیوز، رضا جعفرزاده ، با اشاره به این‌که صرفاً دفاتر خدمات مسافرت هوایی که دارای مجوز بند «الف» از سوی سازمان هواپیمایی کشوری هستند و با معرفی سایت‌های فروش که به تأیید این سازمان می‌رسد می‌توانند اقدام به فروش بلیت هواپیما کنند، اظهار کرد: سایر سایت‌ها و مجاری فروش بلیت هواپیما از نظر سازمان هواپیمایی وجاهت قانونی ندارند.

وی با اشاره به این‌که دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز بند "الف" در صورتی که بخواهند به صورت الکترونیکی اقدام به فروش بلیت کنند می‌توانند با اخذ مجوز در این رابطه اقدام کنند، بیان کرد: اسامی دفاتر و سامانه فروش الکترونیکی مجاز دارای مجوز بند «الف» روی سایت سازمان هواپیمایی قرار دارد و علاوه بر این سیستم اصالت‌سنجی روی سایت این سازمان به آدرس www.cao.ir قرار گرفته تا متقاضیان نسبت به صحت بلیت خود اقدام کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، افزود: علاوه بر این دفاتر خدمات هوایی که دارای مجوز بند «ب» از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستند می‌توانند به صورت تور اقدام به فروش مجاز بلیت کنند.

جعفرزاده با تاکید بر این‌که اقدام غیرقانونی فروش بلیت از سوی سایت‌ها و نیز اپلیکیشن‌ها در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد، اعلام کرد: اگر در این رابطه گزارشی نیز از سوی مردم به سازمان هواپیمایی کشوری ارجاع داده شود، در جهت برخورد با متخلفان اقدام می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسافران می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان هواپیمایی کشوری و انتخاب گزینه استعلام بلیت صادره نسبت به صحت بلیت خریداری شده اقدام کنند و یا با انتخاب گزینه نرخ‌نامه بلیت شرکت‌ها از قیمت پرواز هریک از شرکت‌های هواپیمایی در مسیرهای تعریف شده مطلع شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار