کد خبر: ۴۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
سمنان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه سند توسعه معدنی شرق استان در دست تدوین است، گفت: این سند تا پایان خرداد ماه سال‌جاری در شورای برنامه ریزی مصوب می‌شود.

به گزارش آرانیوز، حشمت الله عسگری ظهر پنج شنبه در جلسه تدوین فرصت‌های سرمایه گذاری شرق استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه نیازمند سند بخشی، در حوزه صنعت و معدن و تجارت میامی و شاهرود هستیم، تاکید کرد: این سند نیازمند برنامه ریزی و برنامه نویسی است که امیدواریم به زودی تدوین آن به اتمام برسد همچنین امیدواریم این سند تا پایان خرداد در شورای برنامه ریزی تصویب شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در شرق استان سمنان وجود دارد تصویب این سند می‌تواند اقدامی در خور باشد اما از سوی دیگر باید در نظر داشت که محقق شدن هر سند، نیازمند متناسب‌سازی آن با سیاست‌های اجرایی، اقدامات و پروژه‌ها است.

معاون استاندار سمنان در ادامه گفت: در شرق استان حدود ۱۷۴ طرح با ۴۰ درصد پیشرفت وجود دارد که اگر این طرح‌ها به بهره برداری برسند، بی شک سهم شرق استان در صنعت پیشرفت خواهد کرد.

عسگری با بیان اینکه باید کمک کنیم تا واحدهای بالای ۴۰ درصد پیشرفت هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری رسیده تا بخشی از تعهد اشتغال در منطقه تحقق یابد، تاکید کرد: سند توسعه ششم، متناسب با شرایط استان بازنگری و بومی شده است.

وی درباره دو طرح مهم شرق استان سمنان، توضیح داد: پروسه اجرایی معدن پتاس طرود طولانی شده که لازم است مشکلات در این خصوص رفع شود همچنین ناحیه صنعتی کالپوش باید هر چه سریع‌تر در شورای برنامه ریزی ارائه شود.

معاون استاندار سمنان، گفت: به علت پراکندگی و وسعت منطقه، تأمین تمامی زیرساخت‌ها همچون برق، آب و گاز… برای دولت میسر نیست، لذا باید شهرک تخصصی صنایع معدنی ایجاد شده و در این راستا کمیته‌ای به‌منظور بررسی جانمایی این شهرک تشکیل شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار