کد خبر: ۴۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی ها در سال جاری باید به گونه ای باشد تا رتبه کسب و کار استان را درکشور ارتقا بدهیم.

به گزارش آرانیوز، علیرضا رزم حسینی پنج شنبه ظهر در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد اظهار کرد: آمادگی کامل داریم که کمیته مربوطه در اتاق بازرگانی استان اطلاعات مربوط به کسب و کار دستگاه‌ها را یک به یک به ما اعلام کند تا ما با کمک مدیران بتوانیم رتبه کسب و کار استان را در سال جاری ارتقا بدهیم.

وی افزود: از دستگاه محترم قضائی استان به جهت تلاش جدی که در جهت حمایت از تولید کارخانجات انجام می‌دهد تشکر می‌کنم و نگاه آن‌ها بر عدم تعطیلی دستگاه‌های اقتصادی و تعامل با آنها است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در جلسات مشترک با رئیس مجلس شورای اسلامی، ایشان پیشنهادات بسیار جدی برای رفع موانع سرمایه گذاری در استان مطرح کردند که امیدوارم بخش زیادی از این پیشنهادات را در استان بتوانیم اجرایی بکنیم.

وی تصریح کرد: زیبنده خراسان نیست که فضای کسب و کار و سلامت اداری پایین در مقایسه با برخی از استان‌ها را داشته باشد لذا امیدواریم در سال جاری این موضوع را با همکاری‌های صورت گرفته بتوانیم تغییر بدهیم.

رزم حسینی تاکید کرد: در خصوص همکاری دستگاه‌های اجرایی در افزایش کسب و کار به آنها ابلاغ خواهیم کرد تا مدیران مربوطه تلاش کنند فضای کسب و کار را با توجه به الزاماتی که در قانون مشخص شده تغییر دهند.

وی گفت: با توجه به مرز افغانستان و ترکمنستان و کشورهای همسایه فرصت خوبی در استان وجود دارد تا بتوانیم صادرات را افزایش بدهیم و هم کالاهایی را که مورد نیاز کشور است را با واردات تأمین کنیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس ابلاغ بخشنامه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور که مربوط به امور گمرکات است ۱۸ مورد تسهیلات برای رونق تولید ذکر شده که می‌تواند امر صادرات و واردات را تسهیل کند و بخشنامه دوم مربوط به تأمین اجتماعی ۱۷ نکته ذکر شده است که نهایتاً امر تولید را تسهیل خواهد کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار