کد خبر: ۴۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
بیرجند- نماینده مردم نهبندان و سربیشه درمجلس با بیان اینکه به دلیل نبود بخش صنعتی مردم به کرمان و یزد می‌روند، گفت: در شرایط پیش رو به معادن امید داریم که همراه با بخش کشاورزی باعث رونق شود.

به گزارش آرانیوز، نظر افضلی با اشاره به بارندگی‌های سال جاری در خراسان جنوبی بیان کرد: به دنبال بارش‌ها وضعیت دامداری و کشاورزی بهتر شده اما بخش صنعت وضعیت خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه روستایی که آب نداشته و با تانکر آبرسانی می‌شود، تحت تأثیر مهاجرت قرار می‌گیرد، افزود: آمار مهاجرت از روستاهای نهبندان در آینده خود را نشان می‌دهد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به دلیل نبود بخش صنعتی در نهبندان، افرادی به استان‌های دارای کارخانه مانند کرمان و یزد می‌روند.

وی با اشاره به وجود معادن غنی در نهبندان بیان کرد: در شرایط پیش رو به معادن امید داریم که همراه با بخش کشاورزی باعث رونق نهبندان شود.

کاهش تنها ۲ درصد نرخ بیکاری

افضلی با اشاره به نرخ بیکاری در نهبندان بیان کرد: اگرچه قریب به ۱۶ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغالزایی و بنیاد برکت در بخش صنعت داده شده اما نرخ بیکاری همچنان پا برجا بوده و تغییری نکرده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها مرکز آمار نرخ بیکاری نهبندان ۱۶ درصد بوده که در حال حاضر یک تا دو درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت روستاهای نهبندان به لحاظ محرومیت از گاز طبیعی بیان کرد: چهار استان هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان در اعتبارات گازرسانی سال جاری ویژه دیده شده‌اند.

افضلی با بیان اینکه با بیان اینکه به این استان‌ها قریب به هزار و پانصد میلیارد تومان جهت گازرسانی به روستاها و اتمام طرح‌های نیمه تمام گازرسانی اختصاص داده شد، افزود: امید است تا سال آینده همه روستاهای حوزه انتخابیه گازرسانی شود.

اختصاص ۳۵ میلیارد ریال به بیمارستان نهبندان

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت گاز استان عملیات ۴۰۰ روستا در شهرستان‌های شوسف و نهبندان را در دست اقدام داشته و بعد از اتمام این طرح‌ها، گازرسانی به ۳۰۰ روستا آغاز خواهد شد.

افضلی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در نهبندان بیان کرد: با توجه به قرار داشتن شهر نهبندان در چهارراه مواصلاتی شرق کشور و تردد زیاد وسایل نقلیه سبک و سنگین از این شهرستان، به خدمات درمانی و افزایش تخت‌های فعال بیمارستانی نیاز داشتیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده قریب به ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در راستای افزایش و ارتقای ظرفیت تخت‌های فعال بیمارستان نهبندان در سال ۹۸ اختصاص یافت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار