کد خبر: ۴۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کرج - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز گفت: مطالعات طرح آمایش استان البرز در ۳۲ جلد تهیه‌شده است.

به گزارش آرانیوز، زهرا عربشاهی ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز، اظهار کرد: فصول مختلف برنامه آمایش استان سال ۹۴ در شورای برنامه‌ریزی به بحث گذاشته شد و سال بعد در کارگروهی که برای بررسی طرح‌های آمایش استان‌ها بود به کلیات این طرح پرداخته شد.

وی بابیان اینکه در آن سال‌ها تنها اشکالات جزئی در طرح آمایش استان به نقشه‌های GIS مربوط می‌شد و نحوه کار ایرادی نداشت و در شورای آمایش به تصویب رسید، گفت: در مطالعات طرح آمایش ذکرشده که نقشه راه همه فعالیت‌ها و سند توسعه استان در این طرح دیده شود که در ۳۲ جلد تهیه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه البرز استانی جدید تأسیس بود که برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای آن باید با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و ظرفیت دیگر ارگان‌ها سند توسعه را تهیه می‌کردیم، گفت: اواخر دی‌ماه سال گذشته تدوین اسناد در دستور کار قرار گرفت و تا یک ماه بعدازآن در اختیار دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها قرار داده شد.

عربشاهی با تأکید بر اینکه در طرح آمایش سند توسعه استان و نظریه پایه آن آماده ارائه است، گفت: نظریه پایه در خصوص توسعه استان در بلندمدت دیده شده است.

سید مجید موسوی در ادامه گفت: در سال رونق تولید بر اساس به‌منظور کوتاه شدن مسیر اداری صدور جواز تأسیس برای واحدهای تولیدی، سازمان جهاد کشاورزی البرز درخواستی را به شورای برنامه‌ریزی استان ارائه داد و تفویض اختیار ۶ ماهه در نیمه دوم سال ۹۷ در خصوص تبصره ۴ به جهاد کشاورزی داده شد که تا پایان سال اعتبار داشت.

وی بیان کرد: در این راستا صدور ۶۷ فقره مجوز تأسیس داشتیم که از این تعداد ۳۲ طرح مربوط به گلخانه‌ها بوده است، حدود ۱۲ واحد طرح دام‌پروری نیز داشته‌ایم، ۶ مورد طرح‌های استخر ذخیره آب بوده و باقی موارد میز شامل سایر طرح‌ها ازجمله دامداری، شیلات و پرورش قارچ بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز بیان کرد: هدف صلی از این تفویض اختیار خدمت به مردم البرز و تولیدکنندگان و در کنار آن کوتاه کردن زمان رسیدگی به پرونده‌ها است.

وی بابیان تمامی ۶۷ طرح موردنظر اجرایی شده است، افزود: حال این تفویض اختیار تا سه ماه دیگر یعنی پایان خردادماه برای ما تمدید شد اما در آینده با انجام یکسری اصلاحات و رفع کردن نواقص این تفویض اختیار به‌صورت دائمی به ما داده خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار