کد خبر: ۴۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کاشان - فرماندار کاشان از اعطای ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به سیل زدگان سال ۹۷ کاشان خبر داد و گفت: ۳۴۶ مورد وام به متقاضیان اعطا شد.

به گزارش آرانیوز، علی اکبر مرتضایی از برگزاری جلسه هیئت امنای صندوق منابع آزاد سازی حرایم سیلک کاشان خبر داد و اظهار داشت: پس از الحاق ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرک فتح‌المبین به محدوده شهر کاشان و خارج شدن عرصه و حرایم سیلک از محدوده خدماتی توسط شورای عالی معماری و شهرسازی و تدقین عرصه و حرایم و ضوابط و مقررات حفاظتی محوطه باستانی سیلک توسط سازمان میراث نخستین جلسه هیئت امنای صندوق منابع آزاد سازی حرایم سیلک کاشان برگزار شد.

وی ضمن اشاره به اعضای حاضر در جلسه افزود: در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، نماینده اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان حضور داشتند که پس از تبادل نظر پیرامون آزادسازی عرصه و حرایم محوطه باستانی سیلک در مورد تعیین اولویت‌های اجرایی این پروژه تصمیمات لازم اتخاذ شد.

فرماندار کاشان ضمن اشاره به وقوع سیل سال ۹۷ در کاشان ابراز داشت: مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده در جریان سیل سال گذشته شهرستان کاشان افزون بر ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند به نحوی که این تسهیلات شامل ۳۲۰ فقره وام ۱۵۰ میلیون ریالی تعمیرات و بازسازی و ۲۶ فقره وام ۵۰۰ میلیون ریالی برای ساخت بنا است.

وی با بیان اینکه این وام‌ها با کارمزد چهار درصد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأمین اعتبار شده است، گفت: این وام‌ها توسط هفت بانک عامل در اختیار مالکان واحدهای مسکونی آسیب دیده ناشی از سیل در کاشان قرار گرفته است.

مرتضایی از ابلاغ مجوز ارتقا درجه ۱۹ دهیاری شهرستان کاشان خبر داد و اظهار داشت: درجه مربوط به دهیاری خنب از بخش مرکزی، الزگ، جوینان از بخش قمصر، آرنجن از بخش برزک و قه، برزآباد و سار از بخش نیاسر به دو ارتقا و دهیاری قزاآن از بخش قمصر و دهیاری وادقان و باریکرسف از نیاسر موفق به کسب درجه سه شده است.

وی ضمن اشاره به دیگر دهیاری‌های ارتقا یافته افزود: دهیاری‌های قهرود، از بخش قمصر، ورکان از بخش برزک به درجه چهار و دهیاری‌های استرک از بخش مرکزی، آزران، مرق، ویدوجا، ویدوج، و ازوار در بخش برزک و نشلج در بخش نیاسر به درجه پنج ارتقا یافته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار