کد خبر: ۴۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد.

مارک ویلموتس در حالی سرمربی تیم ملی ایران شد که گزینه های بسیاری در این زمینه از جمله کلینزمن و زیدان اعلام شده بود.

مارک ویلموتس کیست؟

 

به گزارش آرانیوز، مارک ویلموتس چهره شناخته شده ای برای غیر فوتبالی ها نیست، مربی که نقطه قوت او را جوان بودن و سنی حدود 50 سال می دانند، مردی بلژیکی که حالا میراث دار کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران شده است.

مارک ویلموتس
مارک ویلموتس

ویلموتس در سالهای 1990 در تیم ملی بلژیک بازی می کرد و تا سال 2002 لباس تیم ملی بلژیک بر تن وی بود، از وی به عنوان کشف کننده نسل طلایی فوتبال بلژیک نام می برند.

سابقه سرمربی گری ویلموتس

 ویلموتس سابقه درخشانی در کارنامه مربی گری خود ندارد، در ابتدا سرمربی تیم ملی ایران کار خود را در تیم فوتبال سنت ترویدن شروع کرد اما به علت نتایج بسیار ضعیف سریعا اخراج شد، وی 4 سال از دوران مربی گری دور بود و وارد سپهر سیاسی کشور بلزیک شد. پس از ان دستیار مربیانی مانند   ادووکات و  لیکنز در تیم ملی بلژیک فعالیت کرد.

مارک ویلموتس
مارک ویلموتس و دیک ادووکات

ویلموتس در سال 2012 سرمربی تیم ملی بلژیک شد اما در جام جهانی 2014 در مرحلۀ یک‌چهارم نهایی مقابل آرژانتین طعم شکست خورده و حذف شد و در سال 2016 در رقابت‌های یورو نیز در همان مرحله مقابل ولز تن به شکست داد و از ادامۀ رقابت‌ها بازماند.

پس از ناکامی در تیم ملی بلژیک وی به ساحل عاج رفت و با نتایج ضعیفی که با ساحل عاج کسب کرد از راه‌یابی به جام جهانی 2018 بازماند تا ببه شکلی توافقی از ساحل عاج نیز کنار گذاشته شد.

ویلموتس با شرایطی به کشور ایران می آید و سرمربی تیم ملی می شود که جانشین کی روش با نتایج خوب شده، امروز تیم ملی فوتبال ایران شرایط بسیار خوبی دارد و بازیکنانی در تیم ملی توپ می زنند که در بسیاری از باشگاههای اروپایی کار می کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار