کد خبر: ۴۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
سمنان-معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بر ضرورت تامین امکان سکونت اتباع افغانستانی در مهمان‌شهر سمنان تاکید کرد و گفت:این افراد زندگی با احترام متقابل را در استان تجربه می‌کنند.

به گزارش آرانیوز، حبیب الله خجسته پور در دیدار با معاون سفیر استرالیا در ایران و هیئت کارشناسان امور پناهندگان نروژ به میزبانی استانداری سمنان همزمان با صبح سه شنبه ضمن بیان اینکه این استان یکی از میزبان‌های عمده پناهندگان کشور افغانستان است، ابراز داشت: علاوه بر تأمین امکان سکونت پناهندگان و اتباع افغانی در مهمان شهر سمنان، اتباع افغانستان در سایر شهرهای این استان زندگی با احترام متقابل را تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به ارتباط و تعامل بسیار سازنده میان شهروندان استان سمنان و پناهندگان افغانستانی، افزود: علاوه بر تعامل فرهنگی میان مردم خدمات‌رسانی از سوی نهادهای حاکمیتی استان با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به افغانستانی‌های مقیم سمنان صورت می‌گیرد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه میان دانش آموزان افغانستانی و ایرانی حاضر در مراکز آموزشی استان نیز تعامل خوبی برقرار است، تاکید داشت: استفاده مشترک از یک ظرفیت آموزشی در سایه عدالت، توصیه شده دین اسلامی و مسئولان استان سمنان است.

خجسته پور گفت: برنامه برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و توانمندی‌های مختلف اتباع افغانستانی مقیم استان سمنان در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد که می‌توان آن را با بهره گیری از خدمات کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل گسترش داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار