کد خبر: ۴۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان از تبدیل خانه دوم حکیمیان شهر زنجان بعد از مرمت به خانه ملیله خبر داد و گفت: ملیله تا ابد به عنوان دستاورد فرهنگی و صنایع دستی زنجان ثبت خواهد شد.

به گزارش آرانیوز، یحیی رحمتی ظهر سه شنبه در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در محل استانداری زنجان، گفت: طی سال گذشته چهار جلسه کارگروه گردشگری برگزار شد که از ۲۶ مصوبه ۲۰ مصوبه اجرایی شده است.

وی از فعالیت ۹۶ خانه بوم گردی در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: استان زنجان در بحث خانه بوم گردی رتبه چهارم کشوری را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بر توسعه خانه‌های بوم گردی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در سال جاری تعداد خانه‌های بوم گردی افزایش می‌یابد.

رحمتی تأکید کرد: توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی یکی از سیاست‌های حوزه گردشگری زنجان است که در توسعه اقتصادی استان سیار مؤثر است.

وی از فعالیت ۲۳۲ نفر در ۵۲ کارگاه ملیله در استان زنجان خبر داد و تأکید کرد: ملیله زنجان به علت عیار نقره که ۹۹ درصد است، دارای ملیله مرغوبی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان به مقوله امنیت اشاره کرد و افزود: با توجه به نظرسنجی انجام‌شده در بین گردشگران امنیت استان زنجان همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

رحمتی به برگزاری پنجمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم اشاره کرد و یادآور شد: گردشگران خارجی آلمان، ایتالیا، فرانسه، لهستان و ترکیه در این جشنواره حضور داشتند.

وی بابیان اینکه به‌طور میانگین روزانه ۳۰ هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند، گفت: ۱۸ هنرمند از کشورهای مختلف در این جشنواره هنرهای خود را به معرض نمایش گذاشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به فعالیت ۲۳۲ نفر در ۵۲ کارگاه ملیله در استان زنجان، گفت: ملیله زنجان به واسطه نوع عیار نقره که ۹۹ درصد است، دارای ملیله مرغوبی است.

رحمتی از تبدیل خانه دوم حکیمیان شهر زنجان بعد از مرمت به خانه ملیله خبر داد و گفت: ملیله تا ابد به عنوان دستاورد فرهنگی و صنایع دستی زنجان ثبت خواهد شد.

وی تاکید کرد: اصالت و کیفیت ملیله زنجان در طول تاریخ حفظ شده است و هیچ یک از تولیدات این هنر صنعت در کشور به مرغوبیت، خلوص نقره و کیفیت ملیله زنجان نیستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار