کد خبر: ۴۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
دزفول- سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: با تصویب هیئت وزیران، دو شهر جدید در محدوده جغرافیایی شهرستان دزفول مجوز تاسیس دریافت کردند.

به گزارش آرانیوز، محمد حیدری ظهر امروز سه شنبه در سومین جلسه هماهنگی چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: اهمیت چهارم خرداد به گونه‌ای است که باید تمام سال در راستای اجرای برنامه‌های متناسب با این روز و همچنین تبیین و معرفی فرهنگ مقاومت مردم دزفول به تمامی کشور و جهان تلاش و پیگیری صورت بگیرد.

وی با اشاره به ایجاد دبیرخانه مخصوص چهارم خرداد افزود: باید شرایط به سمتی پیش برود که تمامی برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح کشور، استان و شهرستان در راستای تبیین فرهنگ مقاومت گام بردارند، هرچند برای رسیدن به این مهم بین دو تا سه سال زمان نیاز است که باید با همکاری و همدلی مسئولان شهرستان در این مسیر حرکت کنیم.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به لزوم جمع آوری ایده‌ها و استفاده از صاحب نظران و متخصصان در دبیرخانه چهارم خرداد دزفول تصریح کرد: در سال‌های آینده باید به جای همایش چهارم خرداد شاهد برپایی جشنواره عظیم مقاومت در دزفول باشیم که این امر نیازمند برنامه ریزی است.

حیدری با تاکید بر افزایش کیفیت برنامه‌های در نظر گرفته شده برای چهارم خرداد گفت: از سوی استاندار اعتباری برای برنامه‌های چهارم خرداد امسال در نظر گرفته شده که تخصیص این اعتبار نیازمند ارائه برنامه‌های عملیاتی است.

وی با بیان اینکه باید از جنبه اعتقادی، ارزشی و باوری به چهارم خرداد نگاه کنیم، افزود: در این صورت است که تکلیف و مسئولیت ما سنگین‌تر خواهد شد لذا ایجاد دبیرخانه نیز تا حد بسیاری در این راستا تأثیرگذار خواهد بود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم آغاز فضاسازی رسانه‌ای در خصوص چهارم خرداد، بیان کرد: رسانه‌های شهرستان باید موضوع شناسی کنند و تا روز چهارم خرداد به موارد مختلف در زمینه‌های مقاومت، دفاع، توسعه شهری، اجتماعی، مفاخر دفاع مقدس و سایر موضوعات مرتبط بپردازند.

حیدری تاکید کرد: مردم دزفول خود به صورت کامل با رویداد چهارم خرداد و آشنایی دارند؛ بنابراین تلاش ما باید به گونه‌ای باشد که رویداد بزرگ چهارم خرداد، حماسه آفرینی‌های مردم دزفول و ظرفیت‌های این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس در سطح ملی و بین الملل مطرح و معرفی شود.

تصویب ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی

وی در ادامه از تصویب ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی شهرستان دزفول در سال جاری خبر داد و گفت: طرح جداسازی آب شهری در بافت قدیم دزفول با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار به تصویب سازمان آبفای استان رسیده، ضمن اینکه عملیات اجرایی پروژه برق رسانی به منطقه سردشت نیز با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال به زودی آغاز خواهد شد.

حیدری، طرح گاز رسانی به مناطق شهیون و سردشت با ۶ هزار اشتراک را دیگر پروژه در دستور کار سال جاری برشمرد و گفت: طی چند روز گذشته عملیات اجرایی چهار بانده کردن جاده زاویه‌ها با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال آغاز شده از سویی اعتبار لازم در راستای اصلاح پل گاومیش آباد در بودجه راه و شهرسازی شهرستان نیز آورده شده است.

وی با بیان اینکه عملیات احداث جاده پاشنه زاگرس همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است، افزود: این جاده شهرستان دزفول را به فلات مرکزی کشور و استان اصفهان متصل می‌کند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در ادامه از تأمین ۵۰۰ تن قیر رایگان برای بافت ناکارآمد شهر خبر داد و گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای توسعه بافت ناکارآمد شهری دزفول در ستاد بازآفرینی استان تصویب شده که این بودجه توسط صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود و جدا از ۴۸۰ میلیارد ریال مذکور می‌باشد.

حیدری همچنین عنوان کرد: سال گذشته استانداری ۲۰۰ میلیارد اعتبار برای محرومیت زدایی در مناطق دره کاید و احمدفداله را متعهد شد که از این میزان به زودی ۷۰ میلیارد ریال در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت.

حیدری اضافه کرد: بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال نیز به حوزه راه در بخش سردشت و دهستان ماهور برنجی اختصاص یافته است که با اجرای این طرح‌های عمرانی شاهد توسعه در مناطق مختلف به ویژه محروم خواهیم بود.

تصویب دو شهر جدید در دزفول

وی با اشاره به معرفی و تصویب دو روستاهای تاریخی لیوس و اسلام آباد به عنوان روستاهای هدف گردشگری، اظهار کرد: تمامی این اقدامات ارزشمند طی چند هفته اخیر پیگیری شده و به سرانجام رسیده است.

حیدری از اضافه شدن دو شهر دیگر به ۹ شهر دزفول خبر داد و گفت: پس از پیگیری‌های مجدانه سرانجام روستای شهیون توسط هیئت وزیران به عنوان یک شهر مصوب و شورای این شهر تأیید شد ضمن اینکه برنامه ریزی در خصوص ایجاد شهرداری شهیون نیز در دستور کار است؛ همچنین جندی شاپور نیز به عنوان یازدهمین شهر از شهرستان دزفول به تصویب هیئت وزیران رسید که این امر نقطه عطفی در توسعه شهرستان خواهد بود.

وی گفت: تصویب سه شهر دیگر در دزفول نیز در دستور کار است.

حیدری همچنین میزان اعتبار جذب شده شهرستان در سال قبل را بالغ بر یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: دزفول در جذب اعتبارات ارزش افزوده در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد به گونه‌ای که در سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۸۳۰ میلیون ریال اعتبار از طریق ارزش افزوده به دزفول تزریق شد که از این میزان ۴۴۰ میلیارد ریال به شهرداری شهر دزفول تعلق گرفت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار