کد خبر: ۴۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
اهواز فرمانده مرزبانی کشور گفت: ایران با ۱۵ کشور همسایه است و از این منظر بعد از روسیه و چین در مقام سوم قرار دارد.

به گزارش آرانیوز، سردار قاسم رضایی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی استان خوزستان اظهار کرد: مرز هر کشور آنقدر ارزش دارد که در قانون اساسی قید شده هرگونه تغییر در مرز مگر برای مصلحت نظام و کشور ممنوع است؛ ضمن اینکه چهار پنجم نمایندگان باید این تغییر هرچند جزئی را نیز تأیید و به آن رأی بدهند.

وی با اشاره به اینکه در قانون برای هرگونه تغییر در مرز حداکثر آرای لازم را تعیین کردند چون جایگاه مرز بسیار حساس است، افزود: در مرز کوچک‌ترین اتفاقات هم بین المللی محسوب می‌شود و حساسیت جایگاه آن را می‌رساند.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه کشور، هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز زمینی و بیش از دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی دارد، تصریح کرد: ایران با ۱۵ کشور همسایه است و از این منظر بعد از چین و روسیه سومین مقام جهان را دارد.

سردار رضایی با اشاره به ظرفیت آب و هوایی خوب ایران به صورت چهار فصل و وجود معادن بسیار در کشور ادامه داد: آنچه که امروز ایران را در مقابل این تحریم‌ها شکست ناپذیر جلوه می‌دهد، رهبری، مردم و معادن غنی کشور است.

فرمانده مرزبانی کشور یادآور شد: در مرزهای ایران شرایط مختلفی داریم و اختلاف دمای ۸۰ درجه‌ای بین مرزها واقع شده یعنی برخی مرزها دمای ۳۰ درجه زیر صفر و در برخی هم بیش از ۵۰ درجه بالای صفر را داریم ولی همه نیروها از روحیه بسیار بالایی برخوردار هستند.

سردار رضایی با اشاره به اینکه هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران تهدیدات مرزی ندارد، اضافه کرد: تفاوت فعلی مرزبانی با دفاع مقدس نبود بمباران و شلیک موشک و همچنین اینکه در آن دوران تمام بزرگان و اقشار جایگاه دفاع مقدس را به صحنه آوردند ولی امروز این موضوع در خصوص مرزبانی مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مرزبانی با روحیه انقلابی، ولایی و دفاع مقدس پای کار هستند، بیان کرد: با وجود فعالیت‌هایی که در کشورهای همجوار از سوی مخلان امنیت صورت می‌گیرد ولی ایران از امنیت خوب و بالایی برخوردار است و در هیچکدام از مرزهای ایران دغدغه نداریم.

فرمانده مرزبانی کشور در پایان اظهار کرد: استان خوزستان بیش از ۶۵۰ کیلومتر مرز دریایی و زمینی جزو مهمترین استان‌های کشور و در عین حال برترین‌ها است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار