کد خبر: ۴۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کرج - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به پایان پروژه تعریض آزادراه کرج محدوده گرم‌دره، گفت: این محدوده به‌زودی زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش آرانیوز، مهرداد جهانی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تردد در آزادراه تهران – کرج - قزوین که تقریباً ۳/۵ برابر میانگین تردد کشوری است، در برخی از مقاطع آزادراه شاهد ترافیک سنگین و کندی تردد به‌عنوان گلوگاه ترافیکی هستیم.

وی برای رفع گره‌های ترافیکی ورودی شهر کرج پروژه‌هایی در نظر گرفته‌شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین آن‌ها تعریض محدوده گرم‌دره در لاین جنوبی آزادراه تهران - کرج است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز تأکید کرد: عملیات اجرایی این پروژه از دی‌ماه سال گذشته با برآورد زمانی یک‌ساله آغاز و به‌رغم وجود موانع و مشکلاتی اعم از تداخل اجرایی با تکمیل سقف مترو، وجود معارض، شرایط جوی نامساعد و کمبود اعتبار، با تلاش بی‌وقفه در کمتر از شش ماه در ماه جاری پایان یافت و به‌زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت.

جهانی حمایت استاندار و مسئولان مربوطه و همچنین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان را موجبات تسریع در بهره‌برداری این پروژه اعلام کرد و گفت: در محدوده مذکور عرض آزادراه از سه‌به‌چهار لاین افزایش پیداکرده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز به دیگر پروژه‌های در دست اقدام برای روان‌سازی ترافیک و رفع گلوگاه‌های ترافیکی آزادراه کرج اشاره کرد و گفت: تعریض لاین شمالی آزادراه در محدوده گرم‌دره، احداث زیرگذر غیر هم‌سطح در محدوده پل فردیس و تعریض آزادراه از پل فردیس تا مهرویلا ازجمله پروژه‌های در دست اقدام است که به‌محض تأمین اعتبار و رفع معارض به‌سرعت انجام خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار