کد خبر: ۴۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
ارومیه – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از آماده بهره برداری شدن سه طرح بزرگ آبرسانی در استان طی سالجاری خبر داد.

به گزارش آرانیوز، رسول اکبری عصر شنبه در جریان دیدار مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با مدیران آب و فاضلاب آذربایجان غربی افزود: طرح مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خوی و طرح تأمین آب سلماس سه طرح بزرگ با پیشرفت عملیاتی بالای ۸۰ درصد هستند که تا پایان امسال آماده بهره برداری می‌شود.

وی همچنین از اجرای ۱۰۰ طرح آب و فاضلاب در استان خبر داد و اضافه کرد: با هدف تأمین آب پایدار و افزایش شاخص بهره مندی فاضلاب در سطح شهرها یکصد طرح در استان در دست اجراست.

اکبری افزود: این طرح‌ها در زمینه تکمیل سامانه‌های آب، فاضلاب، احداث مخازن تأمین آب، اصلاح شبکه‌ها است و با ۷۵ درصد پیشرفت عملیاتی در بخش آب و فاضلاب استان اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح‌ها را ارتقا شاخص‌های حوزه آب و فاضلاب استان دانست و افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها ظرفیت تأمین آب در استان به ۱۲ متر مکعب برثانیه افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی میزان بهرمندی استان در بخش فاضلاب را ۶۵ درصد اعلام و تصریح کرد: با بهره برداری از طرح‌های احداث تصفیه خانه‌ها و خطوط جمع آوری و انتقال فاضلاب شاخص بهرمندی استان در این بخش به ۷۵ درصد ارتقا می‌یابد.

اکبری، مجموع اعتبارات این طرح‌ها را بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: همزمان با سال رونق تولید سه طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی شامل تصفیه خانه فاضلاب گلمان ارومیه، تصفیه خانه آب مهاباد و تصفیه خانه آب پلدشت با یک هزار میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار