کد خبر: ۴۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
فرمانده نیروی انتظامی گفت: دشمنان بدانند اگر قصد طمع به آب و خاک میهن اسلامی‌مان را داشته باشند، جمهوری اسلامی ایران‌ شیرمردانی دارد که برای استقلال کشور خود تا پای جان ایستاده‌اند.

به گزارش آرانیوز، به نقل از ‌پایگاه خبری پلیس، سردار ‌حسین اشتری‌ در جمع سران طوایف، معتمدان، بزرگان منطقه سیستان، ائمه جمعه و جماعات، مسئولان و کارکنان نیروی انتظامی در هنگ مرزی زابل ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان‌ اظهار داشت: انصافاً استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های باثبات و دارای یک امنیت پایدار است و دشمنان بعد از انقلاب اسلامی تمام سعی و تلاش خود را کردند که این منطقه را ناامن کرده یا ناامن جلوه دهند.

وی افزود: ‌عزیزانی که تاریخ این منطقه پهناور را مطالعه کرده‌اند، استحضار دارند جمهوری اسلامی ایران چه دورانی را پشت سر گذاشته است؛ مرزنشینان و نیروهای نظامی و انتظامی چه توطئه‌هایی را از سر گذرانده و چه شهدایی را تقدیم کرده‌اند تا امروز مردم بتوانند در این منطقه امن زندگی و تجارت کنند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: امروز هم حین سفر گزارش‌هایی دریافت کردیم که نشان می‌دهد استان سیستان و بلوچستان از امنیت بالایی برخوردار است علی‌رغم اینکه دشمنان سعی می‌کنند منطقه را ناامن جلوه دهند.

وی ابراز کرد: با هوشیاری سران طوایف و نیروهای سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی و به‌ویژه هماهنگی خوبی که بین مرزنشینان با مرزداران وجود دارد خدا را شکر مشکل خاصی در منطقه نداریم.

فرمانده ناجا ادامه داد: با مطالعه تحرکاتی که سوداگران مرگ در منطقه داشتند، درمی‌یابید نیروی انتظامی توانسته صد‌در‌صد موفق عمل کند و با همکاری دستگاه‌های مختلف دشمنان را در رسیدن به هدف شومشان ناکام بگذارد از این بابت یعنی امنیت مثال‌زدنی که امروز در استان و کشور وجود دارد،  خدا را شاکریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان متخاصم مترصد این هستند که به‌اشکال مختلف نفوذ و در میهن اسلامی ناامنی ایجاد کنند، اما به‌لطف و عنایت الهی، هدایت داهیانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، هوشیاری مردم و نیروهای مسلح دشمنان ناکام ماندند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: باید همیشه شکرگزار این عنایت الهی که همانا وحدت میان برادران اهل سنت و شیعه است باشیم، از وحدت ما دشمن ناامید می‌شود، وحدتی که امام(ره) و مقام معظم رهبری مرتب به آن تأکید کرده‌اند.

سردار اشتری تصریح کرد: امروز عزیزان اهل سنت و شیعه برای دفاع از میهن اسلامی، شهدایی را تقدیم کشور و انقلاب کرده‌اند که این عامل مهمی در تقویت وحدت به‌شمار می‌آید، به‌طور حتم برکات الهی کنار وحدت، همدلی و هم‌افزایی بیشتر خواهد بود؛ خنثی شدن توطئه‌های دشمن به‌پاس هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و وحدت مردم است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند اگر قصد طمع به آب و خاک میهن اسلامی‌مان را داشته باشند مردم با قومیت‌های مختلف یکپارچه  کنار هم در مقابل آنان می‌ایستند، آنها می‌دانند جمهوری اسلامی ایران، شیرمردانی دارد که برای استقلال کشور خود تا پای جان ایستاده‌اند‌.

سردار اشتری تأکید کرد: امروز قدرت و بنیه دفاعی ما از 40 سال گذشته بیشتر شده و به یک قدرت بازدارنده تبدیل شده است اما باید روز به روز به قدرت دفاعی خود بیفزاییم که الحمدلله  توسط دانشمندان جوان این کار صورت می‌گیرد و دشمن نمی‌تواند چشم طمعی به میهن اسلامی ما داشته باشد.

فرمانده ناجا عنوان داشت: اگر امروز بخواهید به تولید ملی کمک کنید باید موضوع کنترل قاچاق با قدرت بیشتری پیگیری شود.

سردار اشتری به سخنان ائمه جمعه و سران طوایف که در همین جلسه مطرح شد، اشاره و بیان کرد: بحث پاس مرزی از جمله درخواست‌های سران طوایف است که این امر از وظایف وزارت امور خارجه می‌باشد؛ هرچند نیروی انتظامی نیز موافق برپایی پاس مرزی است؛ ولی بایستی این موضوع در وزارت امور خارجه بررسی شود در ناجا نیز با کار کارشناسی ان‌شاء‌الله دنبال و پیگیری خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه باید سهمی از منافع ترانزیت کالا در بازارچه‌های مرزی به مرزنشینان تعلق گیرد، گفت: از زحمات مجاهدانه همه شما عزیزان در منطقه سیستان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم، جا دارد از خانواده‌های شما عزیزان نیز به‌نوبه خود تشکر و قدردانی کنم به‌خصوص از کسانی که از اقصی نقاط کشور به این منطقه اعزام شده‌اند و مجاهدت می‌کنند.

وی ادامه داد: تبریک عرض می‌کنم، رضایت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) از زحمات همکاران که این بزرگ‌ترین افتخار است و وظیفه سنگینی به‌عهده ما گذاشته باید با همت و مجاهدت شما عزیزان بتوانیم به قله‌های رفیع‌تر دست یابیم و راه‌های نرفته را بپیماییم، بحمدالله نیروی انتظامی از توان بالایی در این رابطه بر‌خوردار است‌.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی از آمادگی و تجهیزات خوبی در این استان برخوردار است هرچند کافی نیست ولی بالاترین سرمایه ناجا نیروی انسانی است؛ نیروی انسانی که با ولایتمداری، هوشیاری و بهره‌گیری از آموزش‌های حرفه‌ای تلاش می‌کند خود را به یک پلیس در تراز جمهوری اسلامی برساند.

سردار اشتری تأکید کرد: باید یک پلیس حرفه‌ای به‌تمام‌معنا در این منطقه که آماده برخورد با هر نوع حادثه‌ای است، داشته باشیم، در نیروی انتظامی تمام سعی و تلاش بر این است با پشتیبانی‌های که انجام می‌دهیم به پلیس تراز جمهوری اسلامی نزدیک شویم که البته گام های خوبی در این راه برداشته شده است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: اگر چهل سال گذشته را بررسی کنید درمی‌یابید پلیس هر سال نسبت به قبل رشد داشته که باید برای تداوم این امر روحیه انقلابی را در خود تقویت کنیم تا ان‌شاءالله گام‌های مؤثرتری برداریم.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به سران طوایف، معتمدان محلی و مرزنشینان، گفت: مرزداران اصلی شما عزیزان هستید، منطقه سیستان منطقه‌ای ولایتمدار، سختکوش، خوشنام و مدافع کشور است و ان‌شاء‌الله روز به روز به عزت و شرف و پیشرفت شما افزوده شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار