کد خبر: ۴۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تنگناهای مالی و تعدد طرح های در حال اجرای این وزارتخانه، طرح جدیدی به ردیف های بودجه اضافه نمی شود.

به گزارش آرانیوز، خیرالله خادمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند اجرایی طرح های راه سازی ملایر بیان کرد: توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور در 40 سال گذشته بی نظیر و با قبل از انقلاب غیرقابل مقایسه است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره طرح بزرگراه ملایر به آورزمان و نهاوند گفت: برای اجرای این طرح پیگیری های زیادی صورت گرفت و تبدیل وضعیت آن به بزرگراه در دولت مصوب شد.

وی با تاکید بر اینکه با تلاش های صورت گرفته روند اجرایی این بزرگراه نباید طولانی شود، از نمایندگان ملایر و نهاوند در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد: با استفاده از اهرم های در اختیار خود کمک کنند سال آینده این طرح افزایش اعتبار داشته باشد تا بتوان در مدت 2 تا سه سال آینده آن را تکمیل و بهره برداری کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارتقاء این مسیر به بزرگراه ضروری بود، روند توسعه زیرساخت های این منطقه را مطلوب و رو به جلو ارزیابی کرد و افزود: این روند موجب می شود شرایط اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی منطقه ارتقاء یابد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: در آینده ای نزدیک با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی طرح اتصال راه آهن نهاوند به شبکه ریلی کشور و بزرگراه ملایر به آورزمان و نهاوند آغاز می شود.

بهره برداری از 300 کیلومتر آزادراه هدفگذاری شده است

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از محور چهارخطه ملایر به آورزمان افزود: امیدواریم با کمک دولت و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ها را تامین کنیم.

بازدید خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای پروژه ملی باند دوم نهاوند-آورزمان/ توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور در 40 سال گذشته بی نظیر است/  بهره برداری از 300 کیلومتر آزادراه هدفگذاری شده است

وی با بیان اینکه هم اکنون یکهزار و 160 کیلومتر طرح در بخش آزادراه ها داریم، افزود: در این ارتباط قرارداد سرمایه گذاری برای حدود 300 کیلومتر بسته شده است که امیدواریم هر چه سریعتر عملیات اجرایی آنها آغاز شود. 

خادمی با بیان اینکه بیشتر سرمایه گذاری های این وزارتخانه در حوزه آزادراه ها انجام شده است بیان کرد: مراحل پایانی این طرح ها بویژه کنار گذر جنوبی تهران به عنوان یکی از بزرگترین طرح های ملی کشور در حال اتمام است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به طرح های در دست اجرا در استان های مختلف ادامه داد: آزاد راه اراک به خرم آباد هم اکنون در دست اجرا است که 67 کیلومتر از این مسیر در برنامه امسال ما است که از خرم آباد به بروجرد را انجام دهیم.

خادمی با بیان اینکه این آزاد راه به عنوان یک طرح بزرگ به طول 135 کیلومتر در حال احداث است اظهار داشت: ادامه این مسیر به سمت اراک می رود که درراستای کار وزارت راه و شهرسازی است.

وی افزود: این آزاد راه در عمل از جنوب کشور و از بنادر جنوب غربی به سمت مرکز کشور می رود و در ادامه به آزاد راه تهران - قم اتصال پیدا می کند و با اجرای آن شبکه آزاد راه های جنوب و غرب کشور تکمیل می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در کشورمان حدود هفت هزار و 800 کیلومتر بزرگراه در دست اجرا است و سالانه حدود یکهزار و 200 تا یکهزار و 500 کیلومتر از جاده ها به بزرگراه تبدیل می شود.

خادمی ابراز داشت: در بخش ریلی نیز حدود سه هزار و 300 کیلومتر مسیر ریلی در سطح کشور در دست اجرا است که امیدواریم بخشی از این مسیرها امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی اتصال 2 مرکز استان به شبکه ریلی کشور در سال گذشته را اقدامی بزرگ در این حوزه برشمرد و بیان کرد: این کار در بخش توسعه شبکه ریلی کشور ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابراز امیدواری کرد: امسال و سال آینده بتوانیم اقدامات موثری در حوزه ریلی کشور داشته باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار