کد خبر: ۴۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

به گزارش آرانیوز، واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ نیروگاه رامین که در اواسط آبانماه سال ۹۷ بمنظور تعمیرات اساسی از مدار خارج شده بود پس از اجرای این پروژه تخصصی بدست متخصصان نیروگاه، مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل شد .

ناصر محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین با علام این خبر گفت: انرژی برق بعنوان یکی از مهمترین نیازهای اساسی جوامع امروزی است که تولید مستمر آن در تامین آسایش مردم و توسعه زیرساختها و پویایی صنایع نقش بی بدیلی را ایفا می کند.

وی گفت: این نیروگاه با هدف تولید انرژی برق طی ۴۰ سال فعالیت مستمر خود توانست بعنوان نیروگاهی اثرگذار تقویت کننده شبکه سراسری برق کشور باشد بطوریکه درمدار بودن واحدهای تولیدی این مجموعه صنعتی تضمین کننده آسایش مردم جنوب غرب کشور بویژه در فصل تابستان و پیک مصرف برق است.

مدیرعامل نیروگاه رامین اظهار داشت: بهره برداری، نگهداری و تعمیرات واحدهای تولیدی این نوع نیروگاه که از نوع سوپرکریتیکال و دارای بویلرهای فوق بحرانی می باشد نسبت به سایر نیروگاهها کشور از پیچیدگی و چالشهای فنی خاصی برخوردار است که به لطف تجربه و تخصص سرمایه های انسانی خود و با کنترل و بهره برداری اصولی از این نیروگاه تامین کننده اصلی برق مورد نیاز استان خوزستان هستیم.

محمدی افزود: ارتقاء سطح دانش فنی-مهندسی کارکنان این نیروگاه و بهبود ساختارهای فنی و تجهیزات صنعتی یکی از مهمترین رویکردهای ما بمنظور قطع وابستگی به کشورهای خارجی و تقویت خودکفایی ملی بوده است‌ و طی این سالها توانستیم ضمن بهره برداری مستمر و تولید این انرژی ، بعنوان نیروگاهی پیشتاز در عملی نمودن اقتصاد مقاومتی در سطح صنعت برق کشور شناخته شویم.

وی افزود: تقویت آمادگی هر ۶ واحد نیروگاه رامین بمنظور تامین برق مورد نیاز شبکه بویژه در ایام پیک مصرف برق را مهمترین برنامه عملیاتی این نیروگاه در فصول پائیز و زمستان برشمرد و گفت: بر همین اساس تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ را با طبق دستورالعمل و استانداردها با موفقیت اجرا نمودیم. که پیام واضح وشفاف آن بالندگی مهندسی وفنی کارکنان متخصص در عرصه های نگهداری، تعمیرات وبهره برداری این نیروگاه بزرگ وحیاتی است.

محمدی تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ توسط کارکنان و بدون حضور پیمانکاران و شرکتهای داخلی و خارجی را جلوه ای از تجلی اقتصاد مقاومتی دانست و بر عزم این نیروگاه بر تداوم همین رویکرد تاکید کرد.
مدیرعامل بزرگترین نیروگاه بخاری کشور اظهار داشت : در این پروژه توانستیم اشکالات و محدودیت های فنی در بخشهای توربین، الکتریک، تجهیزات جانبی و ابزار دقیق را مرتفع نموده و هم اکنون نیز با راه اندازی مجدد این واحد تولیدی با آمادگی کامل به استقبال تابستان خواهیم رفت.
وی همچنین اجرای تعمیرات میاندوره ای سایر واحدهای نیروگاهی را از اقدامات فنی بمنظور حفظ و تقویت سطح آمادگی نیروگاه رامین بمنظور تولید انرژی برق در سال جاری عنوان نمود.

وی با اشاره به تلاش کارکنان نیروگاه در بازسازی قطعات صنعتی و پتانسیل مطلوب شرکتهای قطعه سازی داخلی افزود: بازسازی قطعات و تجهیزات نیروگاهی و استفاده مجدد از آنها بدلیل ساختار فنی وهمچنین برقراری پیوند با تولید کنندگان قطعات و تجهیزات داخلی از دیگر رویکردهای این مجموعه بوده که با تخصیص و تامین منابع مالی جوابگوی نیازهای این نیروگاه خواهد بود.
ایشان در ادامه به موفقیت کارکنان در اتمام عملیات سنگین وپیچیده تعمیرات اساسی واحد شماره 4 اشاره کرد وگفت: بدون تردید در مدار قرار گرفتن مجدد این واحد مرهون تلاش بی وقفه وکوشش شبانه روزی متخصصان حوزه های تعمیراتی وبهره برداری و پشتیبانی فنی ولجستیکی دیگر واحدها بوده که این همدلی وهمبستگی قابل تحسین است.
محمدی کمبود نقدینگی بمنظور رفع چالشهای فنی و عمومی و همچنین انجام تعهدات مالی به دینفعان را مهمترین دغدغه مدیریتی این مجموعه برشمرد و اظهار امیدواری نمود تا با تقویت مالی از سوی مدیران صنعت برق شاهد تداوم پایداری واحدهای نیروگاه و خدمت رسانی مستمر از سوی این مرکز مهم صنعتی باشیم.

شايان ذكر است نيروگاه رامين اهواز با 6 واحد توليدي و با مجموع ظرفيت 1850 مگاوات ساعت بزرگترين نيروگاه بخاري كشور و تامين كننده حدود 40درصد برق مورد نياز استان خوزستان است ونقش مهمي در پشتيباني از شبكه سراسري برق كشور ايفا مي كند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار