کد خبر: ۴۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه زمان فرصت دادن و اعتماد به اروپا گذشته است گفت: باید با جدیدیت در برابر بدعهدی‌های اروپا بایستیم.

وی با بیان اینکه در آیات متعددی از قرآن کریم به شرح و حال کسانی که در دنیا دست به جرم و جنایت می‌زنند و مجازاتی که در رستاخیز در انتظار آنهاست اشاره شده افزود: در قرآن کریم آمده است که آیا می‌دانید روز قیامت چگونه است و خود و دیگران چه حالی در رستاخیز دارید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه نخستین کسی که پا به دنیا گذشته است و آخرین کسی که از دنیا می‌رود همه دچار حوادث قیامت هستند گفت: کیفر روز قیامت و ترس و اضطراب در چهره گناهکاران دیده می‌شود در حالی که این افراد فعالیت‌های زیادی انجام داده‌اند اما به‌دلیل ریاکاری مورد قبول خداوند نبوده است.

وی با بیان اینکه این دسته‌ای از افراد در حالی که مال و ثروت فراوانی در دنیا در اختیارشان بوده از دنیا می‌روند که این اموال را در راه خدا خرج نکرده‌اند افزود: این افراد فرزند صالحی نیز در دنیا از خودشان به جا نگذاشته‌اند تا باعث کاهش بار گناهانشان شود و در روز قیامت بسیار شرمنده‌اند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه این افراد در پیشگاه خداوند می‌گویند که خداوند این روز را دیدیم اما فکر نمی‌کردیم که واقعی باشد و ما را به دنیا بازگردان تا عمل صالح انجام دهیم زیرا هم اکنون حقیقتا به قیامت اعتقاد داریم گفت: قرآن کریم در این جا می‌گوید که این افراد اگر به دنیا هم باز گردند باز اعمال قبلی خود را انجام می‌دهند و سنت خداوند در اینجا بازگشت نیست.

وی با بیان اینکه قرآن در جای دیگری می‌گوید زمانی که این افراد در معرض آتش قرار می‌گیرند حرفشان این است که کاش به دنیا بازگردیم و عمل صالح انجام دهیم افزود: حضرت علی(ع) به یکی از فرماندارانش اینگونه می‌نویسد که از آتشی بترس که ژرفای آن بسیار است پس مسئولیتی را که قبول می‌کنی به‌درستی عمل کن و این سخن حضرت برای همگان است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه این افراد زمانی که در صف مومنان نیز قرار می‌گیرند اعمالشان ناقص است افزود: عمل این افراد مانند گرد و غباری است که در نور دیده می‌شود و این افراد در مقابل حرام از خود اختیار ندارند و به سمتش می‌روند.

وی در خطبه‌ دوم نماز جمعه شهر کرمان با بیان اینکه چهار رکن اصل هر کشور و ملت هستند و تا وقتی رعایت شوند عزت یک ملت حفظ می‌شود گفت: تفکر حاکم بر جامعه یک رکن از این چهار رکن است که اندیشمندان یک جامعه از چه تفکری استفاده می‌کنند که بهترین تفکر، تفکر وحیانی است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه قانون و مقرارت ساری و جاری بر یک کشور رکن دیگری است که باید ببینیم چه مقدار طبق عدالت نوشته شده‌اند عنوان کرد: رکن دیگر کارگزارن یک جامعه هستند و این رکن بسیار مهم است زیرا این افراد باید قوانین را اجرا کنند که نوبت برای تامین همین خواسته است.

وی رکن چهارم را مردم جامعه دانست و افزود: مردم بصیر، آگاه و همیشه در صحنه مشکلات جامعه خود را برطرف می‌کنند و عزت در سایه همین چهار امر است و در تاریخ هر کس از این چهار رکن عدول کرده است نتیجه سهمگین و بد آن را دیده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان رو به مسئولان در شرایط امروز جامعه گفت: باید به فکر مردم در این اوضاع سخت اقتصادی باشیم و بدانیم که بخشی از گرانی‌ها ریشه خارجی دارند اما گاهی از این گرانی‌ها به خودمان مربوط است چرا که بعضی از اقلامی که تولید داخل کشور هستند ناگهان کمیاب و گران می‌شوند.

وی با بیان اینکه مسئولان جهادگر و توانایی در کشور داریم تصریح کرد: با این وجود بعضی مشکلات ناشی از بی‌عرضگی مسئولان است و بخش دیگر به سودجویی و بی‌رحمی بعضی از مردم برمی‌گردد پس باید به فکرمردم باشیم، مردمی که چهار دهه پشت نظام و انقلاب بوده‌اند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه در مسئله برجام باید به چند نکته توجه کرد عنوان کرد: باید در مقابل دشمن بایستیم و به ستمکاران میل پیدا نکنیم و به آنها اعتماد نداشته باشیم چرا که اعتماد به دشمن نتیجه‌ای جز ذلت و خاری ندارد.

وی با بیان اینکه کسانی که ایمان به‌خدا دارند باید با جدیدت در صحنه‌های جهاد حضور پیدا کنند و با دشمن بجنگند گفت: آغاز خوبی بر بدعهدی‌های اروپا و آمریکا شروع شد و باید با جدیت در این راه بایستیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه زمان فرصت دادن و اعتماد به اروپا گذشته است و آنها در این یک سال از اعتماد مردم نجیب ما سوءاستفاده کردند افزود: در این روزها به سه محور اساسی نیاز داریم.

وی نیاز شدید به روحیه انقلابی در تمام بخش‌های کشور را نخستین نیاز کشور در این برهه برشمرد و گفت: در این شرایط باید انسجام ملی حفظ شود و وقت آن رسیده است تا با وحدت کامل حول محور ولایت فقیه با ستمکاران بجنگیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار