کد خبر: ۴۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
دادستان کل کشور گفت: مردم منطقه پرافتخار و با سابقه سیستان امروز در شرایط سختی زندگی می کنند که بخشی از آن محصول شرایط حاکم بر اقلیم، آب و هوا و بخش عمده آن ناشی از ضعف ها، کاستی ها و سوء مدیریتهاست.
به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری روز چهارشنبه در نشست شورای اداری منطقه سیستان که در سرسرای فرمانداری زابل برگزار شد.

 وی تصریح کرد: برای نخستین بار است که به منطقه سیستان سفر می کنم و در بازدیدهای امروز شاهد مشکلات حاد این منطقه بودم.

دادستان کل کشور بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برخواسته از مردم است و مردم صاحب این نظام هستند و مدیران اجرایی و قضایی باید در خدمت مردم باشند.

وی گفت: بر اساس گفته امام جمعه زهک مرز این منطقه ماهیانه 20 میلیارد تومان درآمد دارد و این درآمد و مسیر صرف آن قابل پیگیری است.

وی تاکید کرد: مدیریت در سیستان متناسب با شرایط خشکسالی تالاب بین المللی هامون و هیرمند انجام شود و باید به هر وسیله ای از مهاجرت مردم این منطقه جلوگیری کرد.

**نظارت راهکار مهم جلوگیری از فساد است
دادستان کل کشور گفت: نظارت دستگاههای اجرایی راهکار مهمی در جلوگیری از فساد و انتظاری به حق است زیرا باید منشا سوء استفاده شناسایی شود.

وی بیان کرد: نداشتن وجدان انسانی، اعتقاد اسلامی و مردم سالاری باعث شکل گیری فساد شده است و رخ دادن چنین اتفاقاتی در نظام اسلامی موجب شرمندگی است.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه برخورد قضایی را لازم می دانیم اما کافی نمی دانیم تاکید کرد: برخورد قطعی با خاطیان توسط دستگاه قضایی انجام می شود اما این مشکل را حل نمی کند زیرا برخورد دستگاه قضایی و مجازات آخرین مرحله برخورد با فساد است.

وی تصریح کرد: سرمنشا فساد با نظارت مدیران پاک دست، معتقد، دلسوز و مراقبت های مدیران بالادستی انجام شود تا دیگر شاهد فساد در کشور نباشیم.

دادستان کل کشور با اشاره به برخورد دستگاه قضایی با مفسدان گفت: وقتی مردم از طریق رسانه اطلاع می شوند که اندکی از مسئولان و یا نزدیکان آنها آلوده شده اند برایشان قابل درک نیست. 

وی از رسیدگی پرونده مالی یکی از مسئولان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: چرا یک نفر نزدیک به مقام های کشوری این چنین فسادی را انجام دهد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان نیز در این نشست اظهار داشت: نخستین سفر استانی رئیس قوه قضاییه همراه با معاونان، مشاوران و اعضای شورای عالی قضایی به سیستان و بلوچستان نشان از توجه دستگاه قضایی به این استان است.

حجت الاسلام علی موحدی راد بیان کرد: بیشترین نرخ بیکاری سیستان و بلوچستان در سیستان است در حالیکه در 6 سال اخیر این منطقه کمترین میزان جرم و جنایت را داشته است.

وی گفت: با خشکسالی بیش از 20 سال و انسداد مرز در منطقه سیستان مردم آن از ارباب به کارگر تبدیل شدند و بسیاری از مردم سیستان مهاجرت کردند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان خواستار تحول در حوزه بانک ها شد و بیان کرد: بخشودگی خسارت وام ها در سیستان و بلوچستان بر اساس مصوبه دولت در برخی از مواقع 100 درصد و 50 درصد است در حالیکه دولت به این تعهدات خود عمل نکرده و بانک ها فشار را بر روی کارخانه دار می آورد.

وی تصریح کرد: حدود 2 سال اخیر هیچ کارخانه و تولیدی در استان سیستان وبلوچستان بدلیل تاخیر در پرداخت خسارت از سوی دستگاهها قضایی بسته نشده است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار