کد خبر: ۴۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
رئیس قوه قضاییه گفت: طی ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی کارهای بسیار مهمی در سیستان و بلوچستان انجام شده است اما همچنان باید کارهای بسیاری در این منطقه از کشور انجام شود.
به گزارش آرانیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در بدو ورود به زاهدان در فرودگاه این شهر اظهار داشت: توفیقی است برای بنده که در اولین روزهای مسئولیتم در قوه قضائیه به استان سیستان و بلوچستان سفری داشته باشم تا هم عرض سلام و ادبی به مردم خونگرم و پر تلاش این منطقه داشته باشم و هم از نزدیک با مشکلات قضائی مردم آشنا شوم.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان علیرغم همه داشته‌های مادی و معنوی و همچنین جوانان برومند و پر تلاش اما متأسفانه جز استان‌های غیر برخوردار کشور محسوب می‌شود که نیاز به تلاش بیشتر برای توسعه آن است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: البته طی ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی کارهای بسیار مهمی به برکت اسلام و انقلاب در این منطقه از کشور انجام شده است اما همچنان باید کارهای بسیاری در سیستان و بلوچستان انجام شود.

وی گفت: دیدار با اقشار مختلف مردم از جمله خانواده شهدا و ایثارگران، نخبگان، اساتید و دانشجویان، دیدار با روحانیون شیعه و سنی و دیدار با قضات و کارکنان دادگستری و حضور در شورای اداری استان سیستان و بلوچستان از جمله برنامه‌های این سفر است.

آیت الله ابراهیم رئیسی تصریح کرد: همچنین مطلع شدن از مشکلات و تنگناهای قضائی و اداری که برای عزیزان ما در این منطقه وجود دارد از دیگر اهداف سفر به استان سیستان و بلوچستان است.


تعویق در رسیدگی به پرونده‌های قضائی به هیچ عنوان قابل قبول نیست

رئیس قوه قضائیه گفت: تعویق در رسیدگی به پرونده‌های قضائی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در نشست با قضات و کارکنان دستگاه قضائی سیستان و بلوچستان که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: شغل قضا یکی از مشکل ترین مشاغل است از همین رو قاضی باید از نظر روحی و روانی در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مطلع شدن از مشکلات و تنگناهای قضائی و اداری یکی از اهداف سفر به استان سیستان و بلوچستان است، افزود: برای اینکه قضات عملکرد بهتری داشته باشند رفع مشکلات آنان مورد توجه دستگاه قضائی است.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه شرط موفقیت در کار قضاوت برخورداری از روحیه انقلابی است، ادامه داد: از آنجایی که حفظ کرامت قاضی و کارکنان قضائی یک ضرورت است باید عزت این قشر حفظ شود.

وی گفت: تعویق در رسیدگی به پرونده‌های قضائی به هیچ عنوان قابل قبول نیست اما قطعاً بهره گیری از پیشنهادات مطلوب در زمینه اصلاح قوانین و روش‌ها برای دستگاه قضا بسیار ارزشمند است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان در مدار توسعه قرار گرفته است که ان شاء الله با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها این توسعه سریع‌تر در مسیر اصلی خود قرار بگیرد.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار