کد خبر: ۴۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
پروژه اروم فتح تکبیر باگذشت شش سال از کلنگ زنی آن به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و فقط از سوی مسئولان مختلف اخبار متفاوتی درباره تغییر کاربری آن داده‌شده که مشخص نیست بیمارستان شدن این پروژه چه زمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
    ‌کلنگ‌زنی پروژه "اروم فتح تکبیر" تنها دستاورد سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ترکیه‌

به گزارش آرانیوز، پروژه‌های عمرانی و خدماتی که از عوامل پیشرفت شهری و همچنین از شاخصه‌های توسعه اجتماعی و اقتصادی برای یک کلان‌ شهر به حساب می‌آیند که اگر با استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و تقسیم عادلانه بودجه باشد این پروژه‌ها به نتیجه رسیده و بیشترین رشد و پیشرفت را در پی دارند.

برای توسعه کلان‌شهر ارومیه از سوی مسئولان کشوری و استانی طرح‌های زیادی به میان آمده و حتی بعضی از آن‌ها نیز احداث شده ولی متأسفانه به دلایل کلیشه‌ای ازجمله نبود اعتبار و مشکلات درون سازمانی، نداشتن مهارت کافی در پیشبرد پروژه و به‌ خصوص کم‌توجهی برخی مسئولان یا قابل اجرانیستند و یا میان راه نفس کم آورده و راکد شدند.

پروژه‌هایی که با مطرح‌ شدنشان بذر امیدی در دل مردم کاشته می‌شود تا شاید پیشرفتی در شهرشان به چشم آید ولی با یادآوری اینکه هنوز پروژه‌های قبلی به نتیجه قابل قبول نرسیده آن بذر امید جوانه نزده خشک می‌شود.

یکی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری این شهر که در ابتدا با تبلیغات فراوان و با مشارکت یک سرمایه‌گذار ترک همراه بود پروژه "اروم فتح تکبیر" است که در 16آذر سال 93 در ارومیه کلنگ زنی شد.

مشکلات مالی تکراری‌ترین دلیل ناتوانی پیشرفت پروژه‌ها

 زمانی قرار بود این پروژه تفریحی، تجاری، مسکونی، فرهنگی و تولیدی با 60هزار مترمربع زیربنای تجاری  و اعتباری بالغ بر 3 هزار و 590 میلیارد تومان  با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری ارومیه احداث شود.

کلنگ زنی نافرجام پروژه اروم فتح تکبیر با مشارکت سرمایه گذار کشور ترکیه

امکاناتی که در برنامه پروژه فتح قرار داشت شامل 2 هزار و 500 واحد تجاری و دارای 100 هزار مترمربع فضای مسکونی، 17 هزار مترمربع فضای هتل، اقامتگاه ویژه و یک طبقه کامل برای تولید لباس‌های اسلامی بود.

اما دو سال بعد در تاریخ 7 اردیبهشت 95 زمزمه‌هایی درباره اینکه به سبب مشکلاتی در انتقال پول از ترکیه توسط سرمایه‌گذار این پروژه نیز ماننددیگر پروژه‌ها دچار مشکل شده و به پرونده عظیم و سنگین پروژه‌ های ناتمام اضافه‌شده است.

بیشتر بخوانید

این در حالیست که  زمان پیش‌بینی‌شده برای اتمام این پروژه سه سال بود اما علاوه بر اینکه  در زمان مقرر به پایان  نرسید به‌جای رشد و توسع هدرروند ساخت فقط به مرحله خاک برداری رسید و متوقف شد.

اروم فتح تکبیر همچنان در انتظار تعیین تکلیف

بعد از این تاریخ  خبری از ادامه یا پایان یافتن احداث این پروژه در رسانه‌ها یافت نشد تا اینکه شهردار ارومیه در تاریخ 25 دی 97 یعنی  دو سال بعد از اعلام راکد بودن پروژه از تبدیل آن به بیمارستان خبر داد.

مراسم کنگ زنی پروژه اروم فتح تکبیر تنها دستاورد سرمایه گذاری مشترک ایران و ترکیه

با اینکه شهردار ارومیه از تبدیل پروژه "اروم فتح تکبیر" به بیمارستان خبر داده است اما هنوز هیچ یک از مسئولان پاسخ و اظهار نظری قانونمند شده و قطعی در این باره ندارند.

محمدرضا علیزاده امامزاده رئیس شورای شهر اسلامی ارومیه  سال گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه در روند احداث این پروژه مشکلاتی به وجود آمده گفته بود: تبدیل این پروژه به بیمارستان توسط یکسرمایه گذار داخلی پیشنهاد داده شد ولی به سبب مشخص نشدن سرانجام این پروژه، بررسی این پیشنهاد به زمان دیگری موکول شده است.

این در حالی است که رسول اصغر زاده عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه این پروژه در کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری مطرح‌ شده است می‌گوید: پیشنهاداتی برای سرمایه گذاری در این پروژه  از سوی سرمایه گذاران داخلی به میان آمده و فقط منتظر پایان یافتن مراحل قانونی برای خلع ید شرکت ترکیه ای هستیم تا این پیشنهادات بررسی شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار