کد خبر: ۴۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: محرومیت و خشکسالی توان پرداخت زکات را از مردم ۲۹۶ روستای این استان سلب کرده است.
به گزارش آرانیوز، مجید الهی راد اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ روستا در خراسان شمالی مشمول پرداخت زکات هستند اما ۲۹۶ روستا به دلیل محرومیت و خشک‌سالی توان پرداخت زکات را ندارند.

الهی راد با اشاره به اینکه سال گذشته مردم خراسان شمالی ۱۰ میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، افزود: این میزان زکات از ۳۰۰ روستای خراسان شمالی جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه مردم بجنورد بیشترین زکات را در خراسان شمالی پرداخت کردند، تصریح کرد: این شهرستان با پرداخت بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بیشترین سهم را در پرداخت زکات داشتند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ادامه داد: همچنین مانه و سملقان با پرداخت یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان و اسفراین با پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ترتیب بیشترین پرداخت زکات را به خود اختصاص دادند.

الهی راد اعلام کرد: میزان زکات پرداخت شده در خراسان شمالی طی سال ۹۷ نسبت به مدت سال قبل آن ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه به نحوه هزینه کرد زکات اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده برای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان و ۴۰ درصد آن نیز صرف ساخت پروژه‌های عمرانی می‌شود به‌طوری‌که سال گذشته از همین محل ۸۰ منزل مددجویی و حوزه علمیه تعمیر و احداث شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ۱۰ میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌شده در خراسان شمالی ۶ میلیارد تومان برای رفع مشکلات نیازمندان هزینه شد، بیان کرد: این میزان زکات برای کمک‌معیشت، تهیه جهیزیه، آزادی زندانیان، ساخت و بازسازی مسکن، کمک‌هزینه تحصیلی و کمک درمانی برای نیازمندان صرف شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار