کد خبر: ۴۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
فردوس- استاندار خراسان جنوبی گفت: ۲۰۰ میلیون دلار به تقویت و توسعه صنایع استان اختصاص داده ایم.
به گزارش آرانیوز، محمد صادق معتمدیان پنج شنبه شب در ادامه برنامه‌های خود در سفر به شهرستان فردوس در دیدار با نخبگان شهرستان با بیان اینکه باید عقب ماندگی‌های استان با انسجام و کار مضاعف جبران شود، اظهار کرد: توجه به بحث دو بانده کردن محورهای مواصلاتی و راه آهن از اولویت‌های مهم استان است.

وی گفت: بزودی عملیات اجرایی آنتن ریلی فردوس آغاز و اتصال استان به راه آهن نیز امسال کلنگ زنی خواهد شد.

محمد صادق معتمدیان از پیگیری‌ها جهت انتقال آب دریای عمان توسط بخش خصوصی و خرید تضمینی آب توسط دولت خبر داد و گفت: ۲۰۰ میلیون دلار به تقویت و توسعه صنایع استان اختصاص داده ایم.

وی گفت: سند آمایش سرزمینی استان با کار کارشناسی اساتید دانشگاه تصویب و ابلاغ و برای هر شهرستان نیز سند توسعه تهیه خواهد شد.

تکمیل زنجیره شتر در استان

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: پیگیر تکمیل زنجیره شتر با توجه به ظرفیت خوب در استان هستیم که نژاد اصلاح شده از کشور کنیا به استان وارد خواهد شد.

معتمدیان تاکید کرد: از نخبگان انتظار داریم با انسجام و به دور از نگاه‌های واگرایانه برای توسعه استان تلاش کنند.

وی با اذعان به برخی نگاه‌های دوگانه برخی مدیران کل استانی تصریح کرد: باید این نگاه‌ها اصلاح و عادلانه باشد.

معتمدیان شهرستان فردوس را به دلیل واقع شدن در مسیر کریدور جنوب به شمال دارای ظرفیت‌های مختلف دانست و گفت: در خصوص تخصیص تجهیزات پزشکی مانند ام. ار. آی به فردوس به هیچکس اجازه اعمال نفوذ نخواهیم داد و امکان سنجی این موضوع قبلاً توسط وزارت بهداشت انجام شده است.

در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر فردوس عدم تحقق وعده مسئولان در اختصاص دستگاه ام. ار. آی و سی تی اسکن به بیمارستان فردوس، لزوم راه اندازی پادگان آموزشی پدافند هوایی، افزایش رشته‌های دانشکده پیراپزشکی و بهداشت، ضرورت ایجاد فرمانداری ویژه، نوسازی مدارس فرسوده، دو بانده کردن محورهای مواصلاتی و راه اندازی اورژانس هوایی را از مشکلات و خواسته‌های این شهر برشمرد.

در ادامه نمایندگان رئیس شورای اسلامی شهرستان فردوس، نماینده سمن‌ها، اصناف و خواهران و برخی نخبگان به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات این شهرستان پرداختند که مشکلات وثیقه مردم برای اخذ تسهیلات جهت کارخانه شمش منیزیم، لزوم خرید اداره‌ها از داخل شهرستان، تعیین تکلیف مرزهای سیاسی، کمک دولت به خیریه‌های فردوس، کمبود متخصص زنان و ارتقا درمانگاه تأمین اجتماعی بخشی از این مسائل بود.

همچنین تسریع در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، پرهیز از برخورد دو گانه برخی مسولان استانی، اعطای تسهیلات به اصناف و اصلاح برخی قوانین این قشر، لزوم تفویض اختیارات بیشتر به فرمانداران و توجه به بخش گردشگری از دیگر نقطه نظرات نخبگان در حضور استاندار بود.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم خواستار راه اندازی تربیت معلم پسران، دانشگاه توان بخشی، تأمین تسهیلات برای کارآفرینانی که از خارج ازاستان به فردوس می آیند و اختصاص پزشک قانونی به این شهر شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار