کد خبر: ۴۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
بیرجند-امام جمعه موقت بیرجند گفت: عربستان و امارات امکان جبران حذف نفت ایران از بازار صادرات نفت را ندارند.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل و وضعیت راه‌ها اقدامات خوبی در خراسان‌جنوبی صورت گرفته ولی هنوز مطالباتی در این زمینه از سوی مردم وجود دارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به هفته کار و کارگر بیان کرد: رونق تولید با دستان هنرمند کارگران و مردمی که مقید به خرید کالای ایرانی هستند، رقم می‌خورند.

عبادی با تأکید بر ضرورت توجه دولت و کارفرمایان به معیشت کارگران ادامه داد: نمی‌توان پذیرفت برخی کارفرمایان ماشین گران‌قیمت استفاده کنند ولی از طرف دیگر کارگران واحد تولیدی آنان حقوق خود را دریافت نکرده باشند.

وی افزود: این بی توجهی به حقوق کارگران علاوه بر مسائل اخروی و پاسخگویی در برابر خداوند متعال در دنیا نیز به موضوع رونق تولید آسیب جدی می‌زند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در موضوعات آموزشی، تربیت را مورد توجه ویژه قرار ندهیم افراد متخصصی در جامعه رشد می‌یابند که به راحتی اختلاس و سودجویی می‌کنند.

عبادی با تبیین این نکته که هر ساله در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بودجه آموزش و پرورش را افزایش داده‌ایم، افزود: آموزش و پرورش استحقاق بالاترین توجهات را از سوی دولت و مجلس دارد و کشورهای پیشرفته نیز رشد مادی را از آموزش و پرورش شروع کرده‌اند.

وی با اشاره به شهادت برخی از شیعیان بیگناه و مظلوم عربستان سعودی اظهار کرد: دنیایی که ادعای حقوق بشر دارد نسبت به گردن زدن ۳۷ انسان توسط دولت سعودی بی تفاوت است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: طبق ادعای مسئول گذشته ایالات متحده آمریکا، این کشور در طول ۲۰۰ سال گذشته تنها ۱۶ سال را درگیر جنگ و دخالت نظامی نبوده که بی شک نشان از خوی وحشی دولتمردان استعمارگر دارد.

عبادی با اشاره به اینکه همیاری و همکاری دولت، سپاه، ارتش و طلاب در کمک به سیل زدگان نشان داد که برادری و دوستی در جامعه امروز ایران کمتر از دوران دفاع مقدس نیست، گفت: ممانعت آمریکا از کمک نقدی سایر کشورها به سیل زدگان برای استکبار رو سیاهی به همراه داشت.

وی ادامه داد: این روسیاهی آمریکا تجربه برای کسانی است که به جای توجه به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه در بخش‌هایی چون حوزه نفت و انرژی دل در گرو گره‌گشایی مسائل مادی کشور از سوی غرب داشتند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس و امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اعلام آمادگی عربستان و امارات برای جبران حذف نفت ایران از بازار صادرات نفت یادآور شد: این دو کشور امکان این جبران را ندارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار