کد خبر: ۴۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
ورامین- امام جمعه موقت ورامین گفت: مقابله اخیر ترامپ با ایران سبب رسوایی آمریکا در جهان خواهد شد.
به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی با اشاره به دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران گفت: امروز ترامپ قصد دارد، به اقتصاد کشور ما ضربه بزند، اما با توجه به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و رفع وابستگی اقتصادی می‌توانیم، در برابر این توطئه‌ها بایستیم.

آمریکا توان به صفر رساندن صادرات نفت ایران را ندارد

وی افزود: ترامپ ملعون تا امروز در تصمیمات دیوانه وار و نابخردانه خود شکست خورده است، او قصد داشت در سال ۹۷ در کشور شورش اجتماعی ایجاد کند و با تشدید تحریم‌ها، خروج از برجام و در نهایت به صفر رساندن صادرات نفت ایران از جمله این تصمیمات دیوانه وار است، ما با صراحت اعلام می‌کنیم، همان گونه که تاکنون ترامپ احمق خود را رسوای خاص و عام کرده و تصمیماتش با بن بست مواجه شده است، قطعاً در این تصمیم نیز شکست مفتضحانه ای خواهد خورد.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: جمهوری اسلامی اعلام کرده که اگر ایران نتواند، از تنگه هرمز نفت صادر کند، قطعاً کس دیگری نیز حق صدور نفت از این تنگه را نخواهد داشت.

وی گفت: از طرف دیگر آمریکا و اروپا نیازمند نفت ایران هستند و قطعاً این تصمیم سبب ایجاد بحران انرژی در غرب خواهد شد و ثانیاً این تشدید تحریم‌ها قطعاً برای ما برکات زیادی به همراه خواهد داشت، سال‌ها است، مقام معظم رهبری بر مساله عدم وابستگی اقتصادی به نفت و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و صادرات غیرنفتی تاکید دارند، اما برخی از مدیران تا مجبور نشوند، این سیاست‌ها را عملیاتی نمی‌کنند، لذا این اقدامات آمریکا ان شاء الله عامل تبدیل ایران به قدرت اقتصادی بدون اتکا به نفت خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه برخی کارشناسان اعتقاد به کاهش فشار برخی از چاه‌های نفتی عربستان و عدم توانایی این کشور در افزایش صادرات نفت دارند، گفت: این اقدام آمریکا سبب افزایش قیمت نفت و به ضرر خود آمریکا خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما بارها گفتیم و امروز نیز تکرار می‌کنیم، که طی سال‌های گذشته از تهدیدهای بیرونی نگران نبودیم، امروز نیز نگرانی نخواهیم داشت، اما از ضعف مدیریت‌ها و نفوذی‌های استکبار در داخل به شدت نگرانیم.

نباید مشکلات امروز اقتصادی را به گردن تحریم‌ها انداخت

خطیب جمعه ورامین گفت: نباید مشکلات امروز اقتصادی را به گردن تحریم‌ها انداخت و در پی جنازه برجام باشند، تا زمانی که برخی مدیران فشل و بی انگیزه و با نگاه‌های سیاسی و جناحی متصدی امور اقتصادی باشند، تا زمانی که تمام نگاه‌ها به غرب باشد و از ظرفیت‌های داخلی غفلت کنیم، شاهد همین وضعیتی که سبب خجالت و شرمندگی است، خواهیم بود.

وی ادامه داد: عملکرد ضعیف و ناتوانی برخی مدیران تمام پیشرفت و عظمت و اقتدار نظام اسلامی را تحت شعاع قرار داده است.

محمودی ضمن درخواست از مجلس و دستگاه قضائی برای ایفای نقش نظارتی خود از دولت خواست، در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با انتخاب تیم جوان، مؤمن و انقلابی و با روحیه جهادی در حوزه اقتصادی آمریکا را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بسازد و افزود: باید به اوضاع نابسامان اقتصادی موجود رسیدگی کرد.

وی افزود: به ترامپ احمق نیز توصیه می‌کنم، حادثه طبس در سال ۵۹ را مطالعه و یا از کارتر سوال کند، در این کودتا چه بر سر آمریکا آمده است و بداند همان گونه که جنازه سربازان متجاوز آمریکایی در آتش سوخت و آمریکا در دنیا رسوا شد، امروز نیز شکست خواهد خورد و نام ترامپ در تاریخ به عنوان نابود کننده قدرت استکباری امریکا ثبت خواهد شد.

امام جمعه موقت ورامین گفت: ۱۱ اردیبهشت ماه روز کارگر است و به این بهانه از کارگران می‌خواهم، برای تحقق شعارسال و رونق تولید گام بردارند، امروز تولیدکنندگان و کارگران رسالت سنگینی برای تحقق این شعار دارند و باید تمام توان خود را برای حمایت از این عزیزان به کار بندیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار