کد خبر: ۴۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کرج - رئیس شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه شورا غیرسیاسی است، گفت: برای افزایش اعتماد عمومی و کاهش رانت و فساد تلاش می‌کنیم.
به گزارش آرانیوز، عباس زارع در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه در قانون اساسی به شوراها به‌عنوان یکی از ارکان تصمیم‌گیری در نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای شده است، گفت: این مهم بیش از ۲۰ سال است که عملیاتی شده و مردم در حوزه اداره روستاها و شهرها مشارکت دارند.

وی با تأکید بر اینکه شورای شهر سیاسی نیست، گفت: شورای شهر یک‌نهاد صرفاً خدماتی است که وظیفه‌اش ارائه خدمات به شهروندان است، خواسته و مطالبه شهروندان شنیده و پیگیری می‌شود.

رئیس شورای شهر کرج بابیان اینکه این نهاد غیرسیاسی است، گفت: شورایی توانمند است که بتواند اعتماد مردم را جلب کرده و بر اساس قانون انجام‌وظیفه کند.

زارع در بخش دیگری به رویکردهای شورای پنجم پرداخت و گفت: بیست ماه از فعالیت شورا می‌گذرد و وظیفه خود می‌دانیم که به شهروندان فهیم کرجی گزارش ارائه کنیم تا میزان وعده‌های عملیاتی شده اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه به‌دوراز هرگونه شعارزدگی اقدامات انجام‌شده را اعلام می‌کنیم، گفت: در ابتدا باید شرحی از وضعیت شهر ارائه شود، کلان‌شهر کرج رشد جمعیتی بالای ۳ درصد را تجربه می‌کند به‌طوری‌که می‌توان گفت؛ هرساله به‌اندازه یک شهر جمعیت به کرج اضافه می‌شود.

رئیس شورای شهر کرج با تأکید بر مهاجرپذیر بودن استان البرز به‌ویژه کلان‌شهر کرج، گفت: مهاجران باید قدرشناس این سرزمین پر از نعمت باشند.

تا پایان اردیبهشت‌ماه همه تصمیمات و مصوبات شورای شهر کرج و اقدامات شهرداری ازجمله مناقصه‌ها، مزایده‌ها، وضعیت فروش املاک و قراردادها در سامانه‌ای به سمع و نظر مردم خواهد رسید زارع در بخش دیگری یکی از رویکردهای اصلی شورای پنجم را افزایش اعتماد عمومی دانست و گفت: این مهم متأسفانه طی سال‌های گذشته بسیار پایین بوده است، یکی از عوامل نارضایتی مردم از مدیریت شهری همین بی‌اعتمادی بوده، تلاش می‌کنیم با از بین بردن پلشتی‌های اجرایی اعتماد را مردم به مدیریت شهری را بیش از گذشته افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در برخی محافل به رانت و فساد در سیستم مدیریت شهری اشاره می‌شود، گفت: تلاش کرده‌ایم با فرایندهای کاری این وضعیت را اصلاح‌کرده و شرایط سالمی را برای پیشبرد اهداف و توسعه شهر دنبال کنیم.

رئیس شورای شهر کرج در ادامه با تأکید بر اینکه تا پایان اردیبهشت‌ماه همه تصمیمات و مصوبات شورای شهر کرج و اقدامات شهرداری ازجمله مناقصه‌ها، مزایده‌ها، وضعیت فروش املاک و قراردادها در سامانه‌ای به سمع و نظر مردم خواهد رسید، گفت: معتقدیم مردم باید به‌صورت آزادانه به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

زارع بابیان اینکه از تصمیم‌گیری در اتاق‌های بسته جلوگیری می‌کنیم، گفت: شفافیت به‌صورت ویژه‌ای در دستور کار است، این مهم در افزایش اعتماد عمومی مردم به مدیریت شهری تأثیرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به استقرار پیشخوان خدمت در شهرداری، گفت: بیش از ۷۰ درصد مراجعات به شهرداری در پیشخوان‌ها پاسخ داده می‌شود.

رئیس شورای شهر کرج اضافه کرد: تا پایان سال جاری همه اقدامات ازجمله صدور پروانه و استعلام پایان کار بدون مراجعه شهروندان انجام خواهد شد.

تلاش برای استقرار نظام شایسته سالاری به منظور افزایش میزان اعتماد مردم و کاهش رانت زارع با اشاره به اینکه پیش‌ازاین در خصوص نحوه کار کمیسیون ماده ۱۰۰ شائبه وجود داشت، گفت: این کمیسیون مکانیزه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همه جلسات شورای شهر و کمیسیون‌ها به‌صورت علنی برگزار می‌شود، گفت: از ابتدا تاکنون دو جلسه به‌صورت غیرعلنی برگزارشده که در آن‌ها تصمیم‌گیری مالی انجام‌نشده است.

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به پخش زنده جلسات شورای شهر از طریق شبکه‌های مجازی، گفت: تلاش می‌کنیم نظام شایسته‌سالاری را پیگیری کنیم تا شاهد افزایش میزان اعتماد مردم و کاهش رانت باشیم.

زارع در بخش دیگری به اهمیت عدالت اجتماعی که مورد تأکید شورای شهر است اشاره کرد و گفت: سال گذشته تعداد زیادی پارک و فضای ورزشی و فرهنگی در مناطق محروم کرج ایجادشده است.

وی بابیان اینکه دیگر در مناطق برخوردار پارکی احداث نمی‌شود، گفت: برای مناطق محروم و کم برخوردار کرج برنامه‌های اجرایی مدنظر است.

رئیس شورای شهر کرج اضافه کرد: تلاش کرده‌ایم در حوزه فرهنگی نگاه عادلانه‌ای وجود داشته باشد، ۲۰ سرای محله تا پایان سال احداث می‌شود و ساختمان این سراها نیز خریداری خواهد شد.

برای کاهش آلودگی هوا برنامه گسترش فضای سبز به‌صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری کرج است زارع با تأکید بر اینکه مدیریت شهری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی احداث سراهای محله را در دستور کار دارد، گفت: در حوزه ورزش نیز توسعه فضاهای ورزشی مدنظر است و به شهرداری تکلیف شده این مهم را در مناطق کم برخوردار به‌صورت ویژه دنبال کند.

وی در ادامه به اهمیت توسعه حمل‌ونقل عمومی در کرج اشاره کرد و گفت: پس از ۱۰ سال تعدادی اتوبوس جدید خریداری و وارد خطوط شد امیدواریم در سال جاری نیز این مهم عملیاتی شود.

رئیس شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه کرج در حوزه محیط‌زیست با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو است، گفت: برای کاهش آلودگی هوا برنامه گسترش فضای سبز به‌صورت ویژه در دستور کار است.

زارع در بخش دیگری به اهمیت ساماندهی تابلوهای سطح شهر اشاره کرد و گفت: از نماینده ولی‌فقیه در استان البرز قدردانی می‌کنیم که به‌صورت ویژه‌ای این مهم را پیگیری و شهرداری را حمایت کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در این خصوص اقدامات زیادی انجام‌شده است، گفت: متأسفانه اقدام مؤثری انجام‌نشده به همین منظور از همه دستگاه‌ها و نهادهایی که در این امر دخیل هستند می‌خواهیم شهرداری را یاری کنند.

شورای شهر کرج لایحه تبدیل فضاهای مسکونی به فروشگاه کتاب را تصویب کرده است رئیس شورای شهر کرج تأکید کرد: برخی از مالکان تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر بر اساس قانون باید شهرداری را یاری کنند، گفت: ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر باید اجرایی شود.

زارع در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه فرهنگی و هنری، گفت: خوشبختانه بودجه فرهنگی شهرداری دو برابر شده است، به‌زودی شاهد احداث خانه تئاتر و افتتاح سراهای محله خواهیم بود.

وی همچنین گفت: با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، فرایند احداث کتابخانه مرکزی شهر آغاز خواهد شد.

رئیس شورای شهر کرج بابیان اینکه همکاری با مساجد به‌صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری است، گفت: بهبود وضعیت اجتماعی محلات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با همکاری با مساجد این مهم عملیاتی می‌شود.

زارع با تأکید بر اینکه از ناشران و فروشندگان کتاب حمایت می‌کنیم، گفت: شورای شهر لایحه تبدیل فضاهای مسکونی به فروشگاه کتاب را تصویب کرده است.

وی در بخش دیگری به احداث زائرسرا در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: این مهم با همکاری برخی نهادها و شهرداری کرج در حال پیگیری است.

رئیس شورای شهر کرج خطاب ب ه نمازگزاران گفت: مدیریت شهری تلاش می‌کند امانت‌دار خوبی باشد زیرا شهرداری بودجه دولتی ندارد و درآمدش حاصل دریافت عوارض از مردم است.

رئیس شورای شهر کرج: نیازمند کمک همه مسئولان و نهادها هستیم تا شورا وارد چالش‌های سیاسی نشود و بتواند به مردم بهترین خدمات را ارائه کند زارع بابیان اینکه تلاش کرده‌ایم هزینه‌های جاری شهر را کاهش دهیم، گفت: یکی از اقدامات مهم شورای شهر کرج کاهش نیروی انسانی بوده است همچنین سعی کرده‌ایم بودجه هدفمند اختصاص یابد.

وی در ادامه به وضعیت پروژه متروی کرج اشاره کرد و گفت: این پروژه پس از وقفه دوباره فعال‌شده و در حال حاضر بیش از ۷۰۰ نفر مشغول به کارشده‌اند.

رئیس شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه تمرکز ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، گفت: امیدواریم بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهر تا اوایل تابستان تکمیل شود.

زارع از بزرگراه شمالی کرج به‌عنوان یک پروژه حساس یادکرد و گفت: این پروژه به‌صورت ویژه‌ای مدیریت می‌شود امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در کار مدیریت شهری نواقص زیادی وجود دارد، گفت: از مردم می‌خواهیم نواقص و مشکلات را مطرح کنند، ما پذیرای نقد شهروندان هستیم.

رئیس شورای شهر کرج ضمن تأکید دوباره که شورا غیرسیاسی است، گفت: نیازمند کمک همه مسئولان و نهادها هستیم تا شورا وارد چالش‌های سیاسی نشود و بتواند به مردم بهترین خدمات را ارائه کند.

زارع در پایان از شهروندان کرجی برای کمک به مناطق سیل‌زده تشکر کرد و گفت: خوشبختانه علی‌رغم میزان بالای بارش‌ها، شهر به‌خوبی مدیریت شد و مشکلی برای شهروندان ایجاد نشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار