کد خبر: ۴۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
اردبیل - رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مجموع فعالیت‌های مهارت آموزی در کشور نیازمند معماری مجددی بوده تا نتایج آموزش‌ها به سمت نیازهای حقیقی جامعه سوق داده شود.
به گزارش آرانیوز، سلیمان پاک سرشت صبح پنجشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال و شورای مهارت استان اردبیل تصریح کرد: با معماری مجدد در مهارت آموزی، آموزش‌های ارائه شده به صورت همگرا در محور توسعه و نیاز استان‌ها قرار خواهد گرفت تا به آثار و نتایج مثبت و ملموسی منتهی شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی نباید به فعالیت‌های جداگانه و جزیره‌ای ختم شود، افزود: مهارت‌های آموزش داده شده باید به بخش‌های مورد نیاز جامعه پیوند زده شده و به هماهنگی مناسبی بین عرضه و تقاضای جامعه برسد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یادآور شد: سیاست سازمان فنی و حرفه‌ای بر این بوده که ارزیابی عملکرد در استان‌ها انجام پذیرفته و برای تحقق این موضوع لاجرم نیازمند ایجاد نظم در نظام مهارت آموزی و برنامه ریزی برای حرکت در مسیر توسعه استان‌ها بر اساس کمبودهای موجود خواهیم بود.

پاک سرشت بر ضرورت برخورداری از برنامه بلندمدت به تناسب نیازهای استان تاکید کرد و متذکر شد: تدارک سند آموزشی و مهارتی برای دریافت داده‌های صحیح از طرح‌های ارائه شده برای ارتقای مهارت آموزی کارجویان و علاقه مندان باید در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی تا زمانی که به طرز ملموس و مشخصی جهت گیری اقتصادی نیازهای تربیتی استان‌ها مشخص نشود نمی‌توان به دورنمای صحیح و مناسبی از رشد آموزش‌های مهارتی دست یافت و این موضوع لازمه قرار گیری نظام فنی و مهارتی در محور مشخص خود خواهد بود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: اکتفای صرف به منابع دولتی برای تربیت نیروی انسانی کافی نبوده و باید نسبت مناسبی بین بنگاه‌های اقتصادی و آموزشی ایجاد شود.

پاک سرشت یادآور شد: با هدایت بخش خصوصی به ارائه آموزش‌های مهارت آموزی و با هزینه‌های بسیار کم می‌توان کارهای بزرگی در حوزه اشتغال و رونق تولید انجام داد و تمامی استان‌های کشور باید به این موضوع ورود جدی داشته باشند.

وی در پایان از اعلام آمادگی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای سرمایه گذاری در یک یا دو حوزه اولویت دار استان‌های هدف برای ارائه آموزش‌های مهارتی با تولید محتواهای مناسب خبر داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار