وی با بیان اینکه آموزشهای مهارتی نباید به فعالیتهای جداگانه و جزیرهای ختم شود، افزود: مهارتهای آموزش داده شده باید به بخشهای مورد نیاز جامعه پیوند زده شده و به هماهنگی مناسبی بین عرضه و تقاضای جامعه برسد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور یادآور شد: سیاست سازمان فنی و حرفهای بر این بوده که ارزیابی عملکرد در استانها انجام پذیرفته و برای تحقق این موضوع لاجرم نیازمند ایجاد نظم در نظام مهارت آموزی و برنامه ریزی برای حرکت در مسیر توسعه استانها بر اساس کمبودهای موجود خواهیم بود.
پاک سرشت بر ضرورت برخورداری از برنامه بلندمدت به تناسب نیازهای استان تاکید کرد و متذکر شد: تدارک سند آموزشی و مهارتی برای دریافت دادههای صحیح از طرحهای ارائه شده برای ارتقای مهارت آموزی کارجویان و علاقه مندان باید در اولویت قرار گیرد.
به گفته وی تا زمانی که به طرز ملموس و مشخصی جهت گیری اقتصادی نیازهای تربیتی استانها مشخص نشود نمیتوان به دورنمای صحیح و مناسبی از رشد آموزشهای مهارتی دست یافت و این موضوع لازمه قرار گیری نظام فنی و مهارتی در محور مشخص خود خواهد بود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور ادامه داد: اکتفای صرف به منابع دولتی برای تربیت نیروی انسانی کافی نبوده و باید نسبت مناسبی بین بنگاههای اقتصادی و آموزشی ایجاد شود.
پاک سرشت یادآور شد: با هدایت بخش خصوصی به ارائه آموزشهای مهارت آموزی و با هزینههای بسیار کم میتوان کارهای بزرگی در حوزه اشتغال و رونق تولید انجام داد و تمامی استانهای کشور باید به این موضوع ورود جدی داشته باشند.
وی در پایان از اعلام آمادگی سازمان فنی و حرفهای کشور برای سرمایه گذاری در یک یا دو حوزه اولویت دار استانهای هدف برای ارائه آموزشهای مهارتی با تولید محتواهای مناسب خبر داد.