کد خبر: ۴۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
بندرعباس- ناظر گمرکات هرمزگان گفت: ۱۲۰ دستگاه آمبولانس وارداتی با تجهیزات پیشرفته امروز برای ارسال به نقاط مختلف کشور از بندر شهید باهنر بندرعباس ترخیص شد.

 حسین سعیدی گفت: وزارت بهداشت به منظور تسهیل در خدمات رسانی به مردم در نقاطصعب العبور، سخت گذر و سیل زده کشور ۴۰۰ دستگاه آمبولانس را از یکی از کشورهای اروپایی وارد کرد.

سعیدی افزود: این آمبولانس‌ها از اواخر پارسال به گمرک استان هرمزگان اظهار شد و که ۱۲۰ دستگاه از آن‌ها مجوزهای قانونی و ترخیص از گمرک را گرفتند.

ناظر گمرکات هرمزگان گفت: ۲۸۰ دستگاه آمبولانس دیگر نیز در بندر شهید باهنر بندرعباس وجود دارد و وزارت بهداشت در صورت گرفتن مجوزهای خروج می‌تواند از گمرک این بندر ترخیص کند.

مدیرکل گمرک شهید باهنر بندرعباس نیز گفت: این آمبولانس‌ها دو دیفرانسیل و با کمک‌های قوی هستند و به نام آمبولانس‌های اسپرنتر شناخته می‌شوند.

مهدی رضایی افزود این آمبولانس‌ها ۱۵ سانتی متری نسبت به آمبولانس‌های فعلی در ایران بلندتر است که برای مناطق سخت گذر کاربرد دارد.

نماینده وزارت بهداشت در گمرکات کشور در زمان ترخیص این آمبولانس‌ها گفت: آمبولانس‌ها بنا به نیاز استان‌ها از امروز به تمام نقاط کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی فرستاده می‌شود.

احمد ناظمی افزود: هر یک از این آمبولانس‌ها با هزینه ۹۶ هزار یورو و با ارز دولتی خریداری شده است.

وی گفت: سهمیه استان‌های سیل زده برای دریافت این آمبولانس‌ها بیشتر است و به استان‌هایی مانند لرستان ۷ دستگاه و خوزستان ۵ دستگاه آمبولانس تحویل داده می‌شود.

نماینده وزارت بهداشت در گمرکات کشور افزود: این آمبولانس‌ها با تجهیزات کامل پزشکی مانند یک بیمارستان کوچک هستند و می‌توان در آن‌ها عمل جراحی کوتاه و احیای قلبی را انجام داد.

احمد ناظمی گفت: نمونه چنین آمبولانس‌هایی در کشور وجود ندارد و برای نخستین بار وارد شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار