کد خبر: ۴۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد؛
اراک- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تصویب دو مصوبه در راستای رونق تولید و رفع موانع صنعتگران و کشاورزان در هیات امنای صندوق توسعه ملی خبر داد.

تصویب ۲مصوبه حامی تولید در هیات امنای صندوق توسعه ملی

محمد حسینی  در اولین جلسه کارگروه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی و کارگروه استان مرکزی که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در اراک برگزار شد، اظهار داشت: دوم اردیبهشت ماه جاری، دو مصوبه در هیأت امنای صندوق توسعه ملی به تصویب رسید که بر اساس آن مقرر گردید به واحدهای تولیدی که وام داده شده ولی به علت تغییر و نوسان قیمت‌ها واحد کارگاهی که وام را دریافت کرده نتوانسته به بهره‌برداری برسد، ۴۰ درصد وام قبلی که تا پایان خرداد سال گذشته دریافت کرده مجدداً به آن واحد تولیدی پرداخت شود.

وی افزود: این اعتقاد را داریم که اگر یک واحد تولیدی با منابع ما به تولید نرسد هم منابع ما از بین خواهد رفت و هم تولید کننده نابود خواهد شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس ادامه داد: لذا این تصمیم دو روز قبل گرفته شد، که مفاد و دستورالعمل آن هفته آینده ابلاغ می‌شود و براساس آن چنانچه کسانی از محل منابع صندوق توسعه ملی تا پایان خرداد پارسال ریالی و نه ارزی وام گرفته‌اند در صورت نیاز می‌توانند ۴۰ درصد وام قبلی را مجدداً دریافت کنند.

حسینی بیان داشت: مصوبه دیگر هیأت امنای صندوق توسعه ملی، در حوزه کشاورزی است که در این رابطه تولید کنندگان گوشت قرمز، گوشت سفید و همچنین فعالان حوزه گلخانه می‌توانند از محل صندوق توسعه ملی وام دریافت کنند.

وی گفت: همه می‌دانیم که جنگ اقتصادی است. لذا نمی‌توان پیش بینی کرد که نوسان قیمت چه خواهد شد و نرخ ارز چه خواهد شد لکن شرایط را برای بهتر کار کردن صنعتگران باید مهیا کنیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس تصریح کرد: مشکل تولید ما پول نیست. یکی از مشکلات این است که احساس کردیم هر جا مشکل داریم باید تسهیلات بدهیم در همین رابطه واحدهایی هستند که وام در وام دریافت کردند و امروز کل هستی و زندگی و اعتبار و کارخانه هایشان را باید به بانکی که به آن بدهکارند تحویل دهند.

وی ادامه داد: این نگاه سیاست گذاران در حوزه تولید که فکر کردیم از طریق وام دادن آن هم از طریق بانک می‌توان مشکلات صنعت را حل کرد اشتباه محض است.

حسینی خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌ها را اصلاح کرد تا صنعت و صنعتگران بتوانند بر اساس زیرساخت و کمک در این راستا مسائل و مشکلات خود را حل کنند، این اقداماتی که انجام می‌دهیم داروی مسکن چند روزه است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس بیان داشت: افتخار استان مرکزی این است که همه صنعتگران با همه مشکلاتی که با آن دست به گریبان می‌باشند، با حمایت و پشتیبانی مسئولین سرپا هستند و نرخ بیکاری در استان مرکزی پایین است. این یعنی استان مرکزی محل تولید و کار و کوشش است بنابراین مسئولان ملی باید به چنین استانی نگاه ویژه داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار