کد خبر: ۴۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
بابلسر - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه دو میلیون و ۲۰ هزار خانوار در ایران فاقد بیمه هستند خواستار برنامه ریزی برای جذب آنان شد.

۲ میلیون خانوار ایرانی فاقد بیمه هستند

 محمدرضا واعظ مهدوی در جلسه شورای کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران در بابلسر با بیان اینکه وضعیت بیمه در استان مازندران از شرایط بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: در استان مازندران ۹۳ هزار خانوار تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار دارند که دولت دو سوم حق بیمه این افراد را به نمایندگی و جایگزینی از کارفرمایان پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیمه، مشارکت بین نیروی کار و کارفرمایان است، گفت: چون در روستا کارفرما وجود ندارد حق بیمه کارفرما را دولت پرداخت می‌کند و بیمه شدگان روستایی فقط یک سوم حق بیمه را پرداخت کنند که این حق بیمه در ۸ سطح درآمدی تقسیم شده است که سطح اول حق بیمه در سال ۹۸ حدود ۲۷۰ هزار تومان در سال و بالاترین سطح هم ۹۰۰ هزار تومان است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اضافه کرد: کسانی که به سن ۶۵ سالگی رسیدند می‌توانند از حق بیمه بازنشستگی بهره مند شوند و اگر در طول این فاصله اتفاق ناگواری بیافتد می‌توانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

واعظی با اشاره به حادثه سیل اخیر گفت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر در واقعه سیل اخیر حضور فعالی داشت و در ساعات اولیه سیل، اقدام به کمک رسانی کردند و کمک‌های متعددی جمع آوری و در مناطق سیل زده توزیع شده است و برای مستمری بگیران و بازنشستگان صندوق در مناطق سیل زده یک ماه حقوق اضافه پرداخت کردیم و حقوق فروردین بازنشستگان را زودتر از زمان مقرر یعنی ۲۰ فروردین پرداخت کردیم و سامانه ثبت خسارات سیل زده که مربوط به بیمه شدگان صندوق است را فعال کردیم تا از طریق این نهادها پیگیری کنیم و خسارات افراد پرداخت شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تجربه سیل اخیر به ما آموخت نیاز است سه نوع بیمه منازل مسکونی، زمین‌های کشاورزی و بیمه افراد در مناطق روستایی و عشایری گسترش یابد.

واعظی با بیان اینکه ۹۴ هزار خانوار روستایی در مازندران شناسایی شده که سرپرستان ۱۸ تا ۵۰ سال دارد و فاقد هر نوع بیمه هستند، گفت: این جمعیت، جمعیت هدف ماست و تلاش داریم ظرف ۲ سال آینده بتوانیم پوشش بیمه‌ای برای آنها فراهم کنیم.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی منعقد کردیم که اطلاعات خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی، درمانی روستایی به ما در شناسایی جذب و تبدیل روستاییان فاقد بیمه یاری رساند.

واعظی تعدادکل بیمه شدگان صندوق روستایی عشایری کشور را یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این افراد باید سال به سال حق بیمه خود را تمدید کنند که در سال گذشته ۱۵۰ هزار بیمه شده جدید داشتیم و ۹۰۰ هزار نفر بیمه خود را تمدید کردند یعنی یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه پرداز داشتیم که فاصله این دو عدد مربوط به نقل و انتقال بیمه‌ای، بازنشستگی یا عدم تمدید است.

وی با اعلام اینکه دو میلیون و ۲۰ هزار خانوار در ایران فاقد هر نوع بیمه‌ای هستند، گفت: تعداد کارگزاران در کل کشور ۱۸۰۰ کارگزار بوده که عمده فعالیت‌های صندوق بیمه روستایی عشایری از طریق برون سپاری و واحدهای کارگزاری انجام می‌شود وتعداد کارگزاران استان مازندران ۱۱۰ کارگزاری است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار