کد خبر: ۴۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه اصلاح در میزان نرخ خرید برگ سبز چای بیشتر بر روی برگ سبز درجه دو انجام می‌شود، گفت: قیمت خرید تضمینی بین ۱۰ تا ۱۶ درصد افزایش می یابد.

افزایش ۱۰ تا ۱۶ درصدی قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای

 مصطفی سالاری غروب پنجشنبه در سومین کمیته تخصصی چای گیلان که در سالن استانداری گیلان برگزار شد خواستار تعیین مساحت دقیق باغات چای استان گیلان از طریق تهیه نقشه کاداستر شد.

وی اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور در سال گذشته تهیه نقشه کاداستر برای تعیین مساحت دقیق باغات چای برای کنترل میزان تولید بر اساس یارانه‌ای که پرداخت می‌شود، بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه اصلاح در میزان نرخ تضمینی خرید برگ سبز چای درجه یک و دو، بیشتر بر روی درجه دو انجام می‌شود، گفت: قیمت خرید تضمینی چای بین ۱۰ تا ۱۶ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: قیمت برگ سبز چای درجه یک و دو به صورت دقیق در بودجه مصوب شده است و اگر بخواهیم قیمت درجه دو را افزایش دهیم باید از قیمت برگ سبز چای درجه یک کم شود.

سالاری با بیان اینکه کارخانجات با توجه مصوبات آینده کمیته تخصصی چای می‌توانند برگ سبز چای با کیفیت بهتری را با قیمت بیشتری از چایکاران خریداری کنند، افزود: این کار سبب افزایش رغبت در تولید باکیفیت‌تر چای می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به صادرات چای، گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز برای واردات چای توسط دولت حذف شده است و باید پیگیری‌های لازم برای اینکه این ارز مجدداً به چای برنگردد صورت گیرد.

کد خبر 4600380
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار