کد خبر: ۴۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
رئیس شورای شهر سنندج با انتقاد از برنامه‌های فرهنگی در سنندج‌‌ گفت: گاها انتقادهایی به بسیاری از برنامه‌های فرهنگی شهر از سوی صاحب‌نظران وارد است.
سیدغریب سجادی،  در جلسه‌ای که با عنوان نامگذاری روز سنندج در سالن کنفرانس شورای شهر این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای شهر سنندج و تأیید آن در نود و دومین جلسه شورای فرهنگ و عمومی استان کردستان 6 اردیبهشت به نام روز سنه نام‌گذاری شده است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌ آمده شهر جدید سنندج با دستور شاه صفی‌الدین صفوی و توسط سلیمان خان اردلان در 30 ذی القعده 1046 هجری قمری مصادف با 6 اردیبهشت 1016 هجری شمسی بنیانگذاری شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با گریز به اینکه با توجه به مستندات تاریخی روز ششم اردیبهشت به نام روز سنه نامگذاری شد، تصریح کرد: علاوه بر مسائل تاریخی، اردیبهشت یکی از زیباترین ماه‌های سال است که می.تواند در بعد توریستی مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از وظایف شورای شهر را رسالت فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید هماهنگی و همکاری لازم از سوی شهرداری با شورای شهر لحاظ گردد تا بتوان برنامه‌هایی را در شأن مردم برگزار کرد.

بیشتر بخوانید
انتقاد عضو شورای شهر کرج از صرف هزینه‌های کلان برای برندسازی پروژه‌های شهرداری

انتقاد عضو شورای شهر تهران به عملکرد ستادهای بازآفرینی

تلاش شورای شهر برای کاهش وابستگی شهرداری به درآمد ناپایدار

سجادی با ذکر اینکه گاها انتقادهایی به بسیاری از برنامه‌های فرهنگی شهر از سوی صاحبنظران وارد است،: با توجه به اینکه تلاش شده تا اجرای برنامه‌ها با توجه به ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی برگزار شود، این امر منجر به تخصصی شدن برخی از این برنامه‌ها گردیده و به همین خاطر جامعه مخاطب خاص خود را داشته و مورد وفاق عمومی قرار نگیرد.

وی با ذکر اینکه تکیه بر تجربیات پیشین، برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی استان و در نهایت بهره‌گیری از فراخوان‌های عمومی، منجر به خلق ایده‌های ماندگار در حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم صاحبان ایده و اصحاب رسانه در تمامی برنامه‌های شورای شهر همراه و یاریگر شورای شهر باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با اعلام اینکه از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز سنه، افتتاح پیست اتومبیل‌رانی شهر سنندج در جاده صلوات‌آباد سنندج است، توضیح داد: این پیست در سه کیلومتری جاده صلوات‌آباد سنندج در مساحت 15 هکتار با بودجه 800 میلیون تومان راه‌اندازی می‌شود.

سجادی در پایان یاد آور شد: نورافشانی و اکران فیلم در سینما روباز پارک جنگلی آبیدر، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، افتتاح نمایشگاه‌های عکس و صنایع‌دستی، برگزاری همایش علمی تحت عنوان بررسی رویکرد معماری و شهرسازی در سنندج، برگزاری نشست شعر و ادبیات کردی و جشن‌های آیینی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌رو روز سنه است که از پنجم لغایت 13 اردیبهشت‌ماه در سنندج برگزار می‌شوند.
نظرشما
پربازدیدها