کد خبر: ۴۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
قزوین- رئیس شورای بانوان مدرسه ساز کشورگفت: ۳۰ هزار نفر در مجمع خیرین مدرسه ساز کشور عضو هستند که ۲۵ درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند و تاکنون نیمی از مدارس خیرین را ساخته اند.

۳۰ هزار نیکوکار در  مجمع خیرین مدرسه ساز کشور عضو هستند

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین با رویکرد افزایش ایمنی مدارس با مشارکت خیرین مدرسه ساز ظهر پنجشنبه با حضور خدیجه نیزاری رئیس مجمع بانوان خیر مدرسه ساز، عبدالمحمد زاهدی استاندار، داوود محمدی، بهمن طاهرخانی، سیده حمیده زرآبادی و روح الله بابایی صالح نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جمع زیادی از خیرین در محل سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

خدیجه نیزاری در این مراسم گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور در تأمین فضاهای آموزشی مشارکت می‌کنند و عضو مجمع هستند و به کمک دولت آمده‌اند.

رئیس شورای بانوان مدرسه ساز کشور گفت: ۲۰ هزار و ۵۴۴ نفر از خیرین را مردان و و ۵۱۳۱ نفر را زنان و ۴۰۱۱ نفر حقوقی هستند.

نیزاری تصریح کرد: در استان قزوین ۳۷۷ خیر مرد و ۱۳۸ زن در مجمع خیرین مدرسه ساز عضو هستند و ۱۶۶ فرد حقوقی نیز در این امر مشارکت دارند.

یک سوم خیرین مدرسه ساز استان قزوین را بانوان تشکیل می‌دهند

وی بیان کرد: بانوان خیر قادرند در ترویج فرهنگ سازی و مشارکت مدرسه سازی در سایر گروه‌ها مؤثر باشند و خانواده‌هایی که همسران آنها در کار خیر هستند می‌توانند دیگر اعضای خانواده را در این مسیر هدایت و ترویج کنند.

نیزاری گفت: در کشور به طور میانگین یک چهارم خیرین را زنان تشکیل می‌دهند و در استان یک سوم خیرین را بانوان شامل می‌شود که نشان می‌دهد بانوان در این عرصه مشارکت بیشتری دارند.

وی بیان کرد: ۳۰ پروژه را در استان قزوین معرفی کردیم تا توسط خیرین ساخت مدرسه صورت گیرد و نیازهای مردم بویژه در مناطق محروم برطرف شود.

رئیس شورای بانوان مدرسه ساز کشور تصریح کرد: تجلی روح خدا در رفتار ماست و کار خیر در همه ابعاد می‌تواند تجلی اخلاقی الهی باشد و انسان را در مسیر کمال رهنمون شود.

در ابن مراسم خیرین با حضور در میزگردی انگیزه‌ها و خاطرات خود را از مدرسه سازی بیان کردند.

در ادامه از چند خیر مدرسه ساز استان قزوین تجلیل شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار