کد خبر: ۴۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
شیراز - مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در حال حاضر ملخ ها به مزارع و باغ‌های استان فارس خسارتی وارد نکرده و تاکنون مبارزه در سطح ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار انجام شده است.

ملخ ها به مزارع و باغات استان فارس تاکنون خسارتی وارد نکردند

حمید دبیری افزود: سمپاشی مرز استان‌های فارس و هرمزگان در سطحی معادل ۲ هکتار از روز امروز آغاز شد.

وی با اشاره به تأمین سم و یک فروند هواپیمای سم‌پاش مورد نیاز، گفت: تاکنون جمعیت ملخ درشهرستان‌هایزرین‌دشت، لار، خنج و داراب به سطح مبارزه رسیده است.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: در شهرستان‌های لار و زرین دشت مبارزه انجام شده و در حال حاضر جمعیت ملخ زیر آستانه زیان اقتصادی است در شهرستان‌های خنج و داراب همچنان مبارزه ادامه دارد.

دبیری با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر ملخ به مزارع و باغ‌های این استان خسارت وارد نکرده است، یادآورشد: در استان فارس تاکنون مبارزه در سطح ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار انجام شده است.

وی افزود: از کل ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار سطح مبارزه، بالغ بر ۵۰۰ هکتار سمپاشی به صورت هوایی و مابقی به صورت زمینی انجام شده است.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: کارشناسان حفظ نباتات در شهرستان‌های کازرون،ممسنی، فراشبند، رستم، لامرد و مهر در حال آماده باش هستند از این رو تقاضا می‌شود عموم جامعه در صورت مشاهده جمعیت ملخ به سامانه ۱۳۱ یا به نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

دبیری با اشاره به اینکه ملخ‌های آلوده به سم خطرناک و مضر هستندف گفت: مردم از خرید و مصرف هرگونه ملخ مرده از دلالان و سودجویان جدا خودداری کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار