کد خبر: ۴۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
واژگونی مرگبار اتوبوس در جاده‌های لرستان سفر هولناکی را برای مسافران رقم زد.


به گزارش آرانیوز، تصادف شامگاه یک‌شنبه اتوبوس در لرستان سفر هولناکی را برای مسافرانی رقم زد که نمی‌دانستند مقصد برخی از آن‌ها به آخرین ایستگاه خواهد رسید. این اتوبوس که حامل زائران شهرستان کوهدشت و در حال بازگشت از سفر زیارتی جمکران بود در محور دورود ــ خرم‌آباد در ساعت 21:10 واژگون شد.

پس از وقوع تصادف نیروهای اورژانس با حضور در محل واژگونی اتوبوس کار امدادرسانی به مصدومان این حادثه را آغاز کردند و مصدومان حادثه نیز توسط  10دستگاه آمبولانس  و 2 دستگاه اتوبوس‌آمبولانس با هماهنگی هلال‌احمر به بیمارستان‌های هفتِ‌تیر و نرگس دورود و بروجرد منتقل شدند.

شب گذشته ابتدا تعداد کشته‌شدگان واژگونی اتوبوس از سوی مسئولان مربوطه پنج نفر و مصدومان حادثه نیز 30 نفر اعلام شد، اما این آمار در ساعات نخست بامداد از سوی مسئولان به 6 کشته و 44 مصدوم تغییر کرد و ساعات اولیه صبح دوشنبه باز هم آمار تغییر و اسامی و آمار نهایی از سوی مسئولان اعلام شد.

اما نکته مهم تناقض آمار و اسامی مصدومان و جانباختگان این حادثه از سوی مسئولان استانی و کشوری است که سبب سرگردانی مردم و خانواده‌های مسافران شده بود و بعد از گذشت حدود 14 ساعت از حادثه آمار نهایی و کامل اعلام شد که 5 نفر جانباخته و 45 نفر هم مصدوم شدند.

آمار نهایی؛ 50 کشته و مصدوم

حسینعلی رفایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  اظهار داشت: شب گذشته ساعت 21:10 دقیقه حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در روستای داریاب نرسیده به دوراهی دورود به اورژانس لرستان اعلام شد.

وی افزود: این اتوبوس که از ازنا به‌سمت خرم‌آباد در حرکت بود رو‌به‌روی ماسه‌شویی در روستای داریاب دورود واژگون شد که مجروحان حادثه توسط  10 دستگاه آمبولانس  و 2 دستگاه اتوبوس‌آمبولانس با هماهنگی هلال احمر به بیمارستان دورود منتقل شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان لرستان با اشاره به اینکه این اتوبوس حامل زائران کوهدشتی بود که از جمکران به شهر خود برمی‌گشتند، عنوان کرد: در این حادثه 5 نفر فوت شدند، 40 نفر مصدوم و در بیمارستان دورود و بروجرد بستری هستند و 5 نفر نیز سرپایی مداوا شدند؛ در حال حاضر حال اکثر مصدومان خوب است و مشکل خاصی ندارند.

بیشتر بخوانید

خواب‌آلودگی راننده علت تصادف

سرهنگ مرتضی چغلوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، به علت سانحه واژگونی اتوبوس در جاده دورود ــ خرم‌آباد اشاره کرد و اظهار داشت: پس از بررسی کارشناسان مشخص شد علت واژگونی اتوبوس حامل زائران کوهدشتی خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده است.

وی با اعلام اینکه تیم کارشناسی ناجا از تهران در صحنه حادثه حضور یافتند و بررسی علت واژگونی انجام شد عنوان کرد: خودرو تولید سال 88 و ازنظر فنی سالم بوده است و مشکل فرسودگی نداشته است و علت واژگونی خستگی و خواب‌آلودگی اعلام شد.

آمار متفاوت مصدومان؛ حال مجروحین وخیم نیست

لیلا بیات در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان سانحه تصادف شب گذشته اظهار داشت: در پی واژگون‌شدن یک دستگاه اتوبوس در محور دورود ــ خرم‌آباد 5 نفر فوت و 38 نفر مجروح شدند.

وی افزود: پس از انتقال مجروحین خوش‌بختانه وضعیت هیچ‌کدام از مجروحین وخیم نبود و هشت مجروح به بیمارستان بروجرد و یک نفر به خرم‌آباد منتقل شدند.

مدیر بیمارستان هفتِ‌تیر دورود عنوان کرد: تعدادی از مجروحین با رضایت شخصی و تشخیص پزشک معالج از بیمارستان ترخیص شدند و سایر مجروحین نیز به‌تشخیص جراح مغز بیمارستان 6 تا 7 ساعت پس از بستری‌شدن می‌توانند ترخیص شوند.

به گزارش تسنیم، در حالی در تناقض آماری مسئولان، خواب‌آلودگی و خستگی راننده عامل این حادثه اعلام شده است که اتوبوس واژگون‌شده درون‌شهری بوده  و مسئولان تاکنون در این مورد توضیح روشنی ندادند که چطور یک اتوبوس درون‌شهری مسافران را از قم به لرستان جابه‌جا می‌کرده است.

اسامی نهایی و کامل مصدومان و فوت‌شدگان این حادثه به‌شرح زیر است:

انتهای پیام/ت*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار